۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۶۸۵۸۰۵
حجت الاسلام شکریان:

برنامه های محرم امسال با رعایت دقیق شیوه‌نامه‌ ها برگزار می شود

برنامه های محرم امسال با رعایت دقیق شیوه‌نامه‌ ها برگزار می شود
مازندران - مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که هیچ هیأت مذهبی ماه محرم امسال تعطیل نیست، گفت: برنامه های محرم امسال با رعایت دقیق شیوه نامه ها برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام ناصرشکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در چهارمین ستاد عملیات محرم این اداره کل با اشاره به نقش محوری هیأت های مذهبی در رشد و تقویت باورهای دینی در جامعه گفت: هیأت های مذهبی همواره در تعمیق و گسترش فرهنگ اسلام و ترویج گفتمان عاشورایی حضرت سیدالشهداء(ع) اثرگذار بوده اند.

وی با اشاره به اهمیت برنامه ریزی برای برگزاری برنامه های ماه محرم، اظهار داشت: هیئات مذهبی در طول تاریخ اسلام و تشیع یکی از اثرگذار ترین مجموعه های فرهنگی ودینی در تعمیق و گسترش فرهنگ اسلامی و حسینی بوده است.

حجت الاسلام شکریان در ادامه با اشاره به کارکردهای بسیار مثبت هیأت های مذهبی در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن، افزود: هیأت های مذهبی به عنوان یک تشکل مردمی و دینی در حوزه تربیت دینی بسیار مورد توجه است و می تواند در کادر سازی و تربیت نیروهای انقلابی و گفتمانی اثرگذار باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران همچنین به نقش هیأت های مذهبی در تقویت گفتمان مقاومت و پایداری در جامعه اشاره کرد و گفت: دشمن برای ضربه زدن به تشکل های دینی سال ها است در حال برنامه ریزی و صرف هزینه است تا بتوانند مسیر این تشکل ها را منحرف کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، یکی از مهم ترین کارکردهای اجتماعی هیأت های مذهبی را کاهش آسیب های اجتماعی عنوان کرد و گفت: این تشکل های دینی در شرایط شیوع ویروس کرونا در کنار جهادگران حوزه سلامت و درمان در مقابله با این ویروس منحوس، نقش آفرینی کردند و نمونه بارز آن تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده و خلق حماسه کمک مومنانه و مواسات بود.

حجت الاسلام شکریان با تاکید بر برگزاری برنامه های ماه محرم امسال با رعایت دقیق شیوه نامه ها و پروتکل های وزارت بهداشت و درمان، خاطر نشان کرد: مهم ترین و اصلی ترین رسالت هیأت های مذهبی اقامه عزاداری و سوگواری برای اهل بیت(ع) به ویژه ذکر مصیبت برای حضرت سیدالشهداء(ع) و یاران باوفایش است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که هیچ هیأتی امسال تعطیل نیست، ادامه داد: هیأت های مذهبی ثابت کردند در جریان شیوع ویروس کرونا می توانند با رعایت کامل موازین بهداشتی برنامه های آئینی را برگزار  و در رعایت این شیوه نامه ها از دیگر اقشار جامعه دقیق تر و مصمم تر هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با تاکید بر استفاده از ظرفیت همه ابزارهای نوین رسانه ای و فضای مجازی در هیأت های مذهبی بیان داشت: باید از همه ابزارهای نوین تبلیغی و رسانه ای برای تولید محتوای فاخر و اثرگذار در هیأت های مذهبی بهره گرفت.

حجت الاسلام شکریان در پایان افزود: علاوه بر این باید از ظرفیت رسانه ملی، شبکه های اجتماعی و فضای مجازی برای برگزاری هرچه باشکوه تر برنامه های ماه محرم امسال بهره گرفته شود./950//210/

ارسال نظرات