وی با بیان اینکه خدمات زائر چهار واحد خدمات اشخاص گمشده، امانت‌داری، کفشداری، خدمات سالمندان و رفاهی را شامل می‌شود، اضافه کرد: رواق خواهران نیز شامل واحد های انتظامات و ارشاد ،خدمات،کفشداری ،دربانی و حافظان حریم حرم است.

مدیر حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) خاطرنشان کرد: اداره خدمات اماکن دارای زیر مجموعه‌های خدمات رواق، فرش، گل‌، تنظیف و تطهیر و انواریاران است که در این بخش‌ها خادمان مختلف درحال خدمت‌رسانی هستند.

وی عنوان کرد: در اداره انتظامات نیز خادمان در صحن‌های امام رضا علیه السلام ، پیامبر اعظم (ص)، جوادالائمه(ع)، صاحب الزمان(عج) و شبستان‌های امام خمینی(ره) و نجمه خاتون(س) و حافظان حریم حرم فعالیت دارند که حفظ نظم و رعایت نکات مورد نیاز برای تشرف به حرم مطهر را دنبال می‌کنند.

عبدی گفت: ۱۲ هزار خادم افتخاری در حرم داریم که نزدیک به دو هزار نفر از آن‌ها غیربومی هستند که برای جلوگیری از شیوع کرونا به قم سفر نمی‌کنند و همچنین امکان حضور خادمان دارای بیماری زمینه‌ای و مسن‌ترها هم فراهم نیست اما با این وجود بیشتر زحمت حرم مطهر همچنان بر دوش خادمان افتخاری است و این افراد هستند که در مناسبت‌های مختلف برای خدمت به زائران حرم بانوی کرامت خدمات اصلی را ارائه می‌دهند.

وی ادامه داد: از روزی که شاهد شیوع ویروس کرونا بودیم، مدیریت حرم مطهر و مدیریت بهداشت و درمان آستان مقدس نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به صورت ویژه ورود کرده‌اند و در این راستا نیز ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده مورد نیاز تأمین و توزیع شده است.