۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۶۸۵۸۷۰
تولیت مدرسه علمیه کنگاور:

وحدت حوزه و دانشگاه نباید به یک هفته خاص خلاصه شود

وحدت حوزه و دانشگاه نباید به یک هفته خاص خلاصه شود
کرمانشاه - آیت الله میریونسی گفت: نباید وحدت حوزه و دانشگاه را تنها به یک هفته خاص و یا نشست ها و میزگردهای صرف خلاصه کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله سیدعباس میریونسی امروز در دیدار جمعی از اساتید دانشگاه های استان کرمانشاه اظهار داشت: دانشگاه به مانند حوزه های علمیه نقش بسزایی در مقوله علمی کشور دارند و وضعیت کنونی می طلبد این وحدت و تعامل بین این دو بخش بسیار بیشتر از گذشته شود.

تولیت مدرسه علمیه کنگاور در ادامه گفت: بخشی از نیازهای علوم و دانش کشور توسط دانشگاه ها تامین می شود همانند حوزه پزشکی و درمان، مهندسی و... و بخش دیگری در بحث فرهنگی و مذهبی در مدارس علمیه مدیریت می شود بنابراین این دو در یک مسیر و با هدفی کاملا مشترک در آینده کشور تاثیرگذار هستند.

این عالم کرمانشاهی با تاکید بر اینکه دانشگاه ها باید نشانه هایی از اسلامی بودن در خود داشته باشند، عنوان کرد: اگر به مبارزات ملت ایران علیه نظام ستم شاهی دقت کرده باشیم، حضور دانشجویان و حوزویان پررنگ تر از سایر اقشار بوده است، بنابراین این مهم نشان می دهد که دانشگاه و حوزه هر دو از یک ریشه هستند و اختلاف آنها تنها در نوع مسیر است.

آیت الله میریونسی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مساله ای که در سال های اخیر به نوعی به چالش دانشگاه های کشور تبدیل شده است، کم رنگ شدن نگاه علمی و تخصصی به مباحث نظری و علوم انسانی است. نباید هرگز اجاره داد که علوم انسانی و نظری در دانشگاه به حاشیه رانده شوند، زیرا این علوم از نیازهای ابتدایی و اولیه دانشگاه های کشور هستند.

تولیت مدرسه علمیه کنگاور افزود: بخشی از داشته های جامعه بر روی علوم انسانی و نظری بنیان گذاشته می شود و بخش دیگری بر روی علوم تجربی و پزشکی، بنابراین باید همیشه بین این دو مهم تعادل برقرار باشد.

این عالم کرمانشاهی با اشاره به اینکه نباید وحدت حوزه و دانشگاه را تنها به یک هفته خاص و یا نشست ها و میزگردهای صرف خلاصه کنیم، گفت: زمانی که می گوییم وحدت حوزه و دانشگاه این بدان معناست که باید در تمام سال بین این دو بخش علمی کشور تعامل و ارتباط برقرار باشد و داشته های موجود بین طلاب و دانشجویان تبادل شود.

آیت الله میریونسی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: همه مسؤولان و دست اندرکاران باید تلاش خود را برای آغاز سال تحصیلی به صورت حضوری داشته باشند، زیرا تکرار کلاس های درس به صورت مجازی در بلندمدت می تواند به حوزه ها و دانشگاه ها خسارت های زیادی وارد کند./1400/

ارسال نظرات