۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۶۸۵۹۴۱

پنج شاخص مهم برای هیأت‌های مذهبی از نگاه تولیت حرم مطهر

پنج شاخص مهم برای هیأت‌های مذهبی از نگاه تولیت حرم مطهر
هیأت باید پنج شاخصه داشته باشد و همانطور که این امانت به دست ما رسیده به نسل آینده منتقل کند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی امروز با اعضای شورای هیأت‌های مذهبی استان قم و اعضای شورای هیأت‌های ثار الله و رزمند گان اسلام دیدار کرد.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت ضمن تبریک اعیاد گذشته و تسلیت پیشاپیش به مناسبت فرا رسیدن ایام عزاداری سید وسالار شهیدان گفت: هیأت‌های ما مخلصانه و جهاد گونه در همه عرصه‌های کمک به مردم و به خصوص عزای امام حسین علیه‌السلام در صحنه هستند و فعالیت می‌کنند.

وی اضافه کرد: عده‌ای با نام اهل بیت(ع) و با شعار امام حسین علیه الاسلام برای دشمن کار می‌کنند و این مسئولیت شما هیأتی‌ها را سنگین‌تر می‌کند.

سعیدی در توصیف هیأت‌ها و عزاداری هدفمند مطرح کرد: هدف از این توصیف‌ها روشن شدن سبک زندگی این دنیا است؛ امام حسین علیه السلام از ابتدا تا انتها در برابر هر حادثه‌ای قرار گرفتند کمر خم نکردند و گفتند مارایت الاجمیلا.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: هیأت باید پنج شاخصه داشته باشد اول هدف ابا عبدالله را از قیام بداند، دوم به این هدف ایمان بیاورد، سوم برای این هدف تبلیغ کند، چهارم تلاش در حفظ و نگهداری این هدف داشته باشد و پنجم بتواند همانطور که این امانت به دست ما رسیده به نسل آینده منتقل کند.

تولیت حرم مطهر در خصوص نقش مردم و جریان‌ها در حفظ راه سید الشهدا اظهار کرد: نقش مردم در حفظ و استمرار و ثبات یک نهضت بسیار زیاد است و در مقابل، همین مردم هم می‌توانند در تخریب و تحریف و غصب مسیر حق نقش زیادی را ایفا کنند.

وی گفت: امام راحل و بزرگوار هم با سبک حسینی حرکت را شروع و انقلاب کردند و ادامه دادند و از دنیا رفتند و این جریان را به نسل بعد انتقال دادند.

جواد اشعری رئیس شورای هیأت‌های مذهبی استان قم نیز در این دیدار گفت: در چند سال اخیر حدود ۹۵ در صد هیأت‌های مذهبی شناسایی و کار ساماندهی و تکمیل پروندهای هیأت‌ها به سر انجام رسیده و با راه‌اندازی سامانه‌ای پاسخ‌گویی به سوالات حوزه خدمات، پاسخ گویی به شبهات، اخبار روز و خدمات رفاهی برای هیأت‌ها ارائه می‌شود.

وی با اشاره به بازدید بیش از ۲۰ کشور جهان از این سامانه، علاوه بر هیأت‌های قم و کشور مطرح کرد: ما بیش از دو هزار و ۵۰۰ هیات در قم داریم که بیش از ۱۰۰ هیات بانوان و اتباع را شامل می‌شود.

اشعری با اشاره به توزیع ارزاق در سال گذشته گفت: سال گذشته ۲۰۰ تن برنج و سیب زمینی و پیاز بین هیأت‌ها توزیع شد که در حال پیگیری برای استمرار این بسته‌ها در سال جاری هستیم‌.

ارسال نظرات