۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۶۸۶۰۲۲
نماینده ولی فقیه در مازندران:

صلح و سازش موجب عقب نشینی دشمن نمی شود / چاره حل مشکلات قیام و اقدام است

صلح و سازش موجب عقب نشینی دشمن نمی شود / چاره حل مشکلات قیام و اقدام است
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی تأکید کرد که صلح و سازش نمی تواند موجب عقب نشینی دشمن از مواضع ناحق خود شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در نشست کارگروه برنامه های ماه محرم بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت هنر برای ترویج فرهنگ عاشورا تأکید کرد.

وی با بیان این که استفاده از زبان هنر، شعر آئینی و تعزیه خوانی برای ترویج فرهنگ عاشورایی لازم است، افزود: باید با بکارگیری روش های نوین و ابتکاری زمینه ساز حضور دوستداران سیدالشهدا(ع)در مجالس عزای حسینی باشیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران، انقلاب اسلامی را ادامه حرکت سیدالشهدا(ع) دانست و خاطرنشان کرد: همانطور که در قیام امام حسین(ع) شهدا نقش آفرینی برجسته داشتند در انقلاب، امام خمینی(ره) و شهدا مسیر را به ما نشان دادند.

امام جمعه ساری با بیان این که ظلم و تجاوز موضوع لاینحل در جامعه بشریت در طول تاریخ بوده و هست، ادامه داد: برخی گفتند صلح و سازش بهترین روش برای مقابله با این موضوع است و بعضی هم به قیام و پاسخ اندیشیدند.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با اشاره به این که تاریخ نشان داده که ظالمان هیچ زبانی جز زبان قیام و اقدام را نمی پذیرند و جز این روشی کارساز نیست، خاطرنشان کرد: صلح و سازش نمی تواند موجب عقب نشینی دشمن از مواضع ناحق خود شود.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی ایران هم از الگوی سیدالشهدا(ع) پیروی کرده و نتیجه گرفته است، بیان داشت: در طول این چهار دهه با رویکرد عدم سازش با استکبار، دفاع مقدس و دفاع حرم را پیش بردیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که هر جا که سکوت کردیم موفقیتی کسب نکردیم که هیچ بدتر به دشمن میدان هم دادیم، تصریح کرد: ایستادگی و مقابله با دشمن راه عقب راندن دشمنان در برابر اسلام و انقلاب است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان این که رهبر معظم انقلاب بارها خطاب به دولت های یازدهم و دوازدهم فرموده اند به برجام تکیه نکنید، زیرا مشکل تحریم و معضلات داخلی با این کارها برطرف نمی‌شود، خاطرنشان کرد: متأسفانه با تکیه مسؤولان به برجام و مذاکرات اوضاع بدتر شد.

امام جمعه ساری با اشاره به این که اثر سازش با خط استکبار را دیدیم، ادامه داد: بنابراین باید جانانه برای احیای شعائر در مقابله با ظالمان به میدان برویم.

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که چند آفت بر سر راه برگزاری مراسم محرم وجود دارد، خاطرنشان کرد: نخستین آسیب تعطیلی است، بهانه‌گیری و پاک کردن صورت مسأله جایز نیست.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی، تخریب کردن و دروغ وارد کردن را از دیگر آفت‌های ماه محرم عنوان کرد و گفت: باید از حریم زلال عاشورا دفاع کنیم و نگذاریم این آب آلوده شود‌.

وی با بیان این که محافل و مجالس سیدالشهدا را اگر به بُعد خاصی منحصر کنیم درست نیست، خاطرنشان کرد: اینکه تنها مباحث احساسی و یا بعد سیاسی مورد توجه قرار گیرد جایز نیست.

امام جمعه ساری نسبت به تحرک برخی جریان ها در سکولاریزه کردن مجالس عزاداری حسینی هشدار داد و تصریح کرد: باید مراقب جریان هایی که مجالس را به سمت دین سکولار و بی‌تفاوت نسبت به ظالم و غیرسیاسی می‌برد باشیم و با آن مقابله کنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران در بخش پایانی سخنان خود گفت: بزرگترین خطر این است که ما بی‌تفاوت بودنِ نسبت به نظام و انقلاب و دشمنانش را فرهنگ‌سازی کنیم./950/پ210/

ارسال نظرات