۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۶۸۶۰۴۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان:

هیأت های مذهبی رسیدگی به مشکلات مردم را سرلوحه کار خود قرار دهند

هیأت های مذهبی رسیدگی به مشکلات مردم را سرلوحه کار خود قرار دهند
اصفهان ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: هیأت‌های مذهبی نباید از مشکلات جامعه و مشکلات افراد اطراف خود غافل باشند و رسیدگی به آنها را سر لوحه کار خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام رحمت الله اروجی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، در گردهمایی رؤسای هیأت های مذهبی شهرستان خمینی شهر که در امامزاده سید ابراهیم محله ورنوسفادران برگزار شد گفت: خداوند به انسان نعمت های بیشماری عطا نموده که اکثر اوقات از وجود نعمت های مادی و معنوی مغفول مانده ایم و قدر دان و شکر گزار نعمت های پروردگار نیستیم.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به وجود نعمت پربرکت سالار شهیدان و ماه محرم ادامه داد: محرم جوششی دارد که عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) با تمام وجود به برپایی عزاداری سرور و سالار شهیدان می پردازند.

حجت الاسلام اروجی خاطرنشان کرد: قیام حسین ابن علی(ع) در زنده کردن سنت امر به معروف و نهی از منکر انجام شد تا هیاتی و سینه زن و خادم حسین ابن علی(ع) اصلاح گر جامعه به معنای واقعی باشد و به مسائل پیرامون خود توجه کافی و کافی داشته باشد.

وی در ادامه تشریح کرد: دشمن امروز با سلطه رسانه ای خود و استفاده از تبلیغات وسیع سعی در برعکس جلوه دادن  چهره حقیقی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارد و می طلبد که روسای هیاتهای مذهبی در مقابل نقشه های دشمن هوشیار و بصیر باشند.

حجت الاسلام اروجی با بیان این مطلب که در صحنه عاشورا بسیاری از افراد از مسلمانان خاص زمان به شمار میرفتند با وجود امام معصوم فریفته اصحاب زور زور و ثروت شدند و عافیت طلبی را پیشه کردند، غفلت از واقعیات و نشنیدن ندای رهبر معظم انقلاب ممکن است هر فردی را به اشتباه بیندازد و محب حسین ابن علی(ع) باید از هوشیاری و دانایی بالایی برخوردار باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به برگزاری مراسمات ماه محرم تأکید به رعایت اصول بهداشتی توسط هیات‌های مذهبی کرد و افزود: در برگزاری مراسم عزاداری سیدالشهدا هیچ گونه کوتاهی جایز نیست و باید هر چه باشکوه تر مراسم عزاداری ماه محرم برپا شود، سیاه پوشی شهر برای ایام محرم هر چه باشکوه تر اجرا شود و شهرداریها و شورای اسلامی شهرها در اجرای این امر کوتاهی نکنند.

وی در پایان اظهار کرد: مشکلات فراوانی که در جامعه وجود دارد و لازم است رؤسای هیات‌های مذهبی از همدلی با نیازمندان غافل نشوند، هیأت‌های مذهبی نباید از مشکلات جامعه و مشکلات افراد اطراف خود غافل باشند و رسیدگی به آنها را سر لوحه کار خود قرار دهند.

گفتنی است، در این گردهمایی حجت الاسلام لوایی به عنوان ریاست سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان خمینی شهر معرفی و منصوب شد./1304/پ210/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات