۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۶
کد خبر: ۶۸۶۰۸۶
آیت الله اعرافی:

کنگره علامه طباطبایی باید در شأن و جایگاه رفیع این مفسر بزرگ برگزار شود

کنگره علامه طباطبایی باید در شأن و جایگاه رفیع این مفسر بزرگ برگزار شود
مدیر حوزه های علمیه بر لزوم برگزاری کنگره علامه طباطبایی(ره) در سال جاری در تراز شأن و جایگاه رفیع این عالم و مفسر بزرگ قرآن کریم تأکید کرد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی طی سخنانی در نشست با جمعی از اعضای هیئت مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی با اشاره به این که سال ۱۴۰۰ چهلمین سالگرد ارتحال علامه طباطبایی(ره) است و یکی از اضلاع برگزار کننده کنگره این عالم بزرگ، مرکز مدیریت حوزه های علمیه می باشد، اظهار داشت: با توجه به نقش محوری، خدمات گسترده و البته شخصیت بین المللی علامه طباطبایی(ره)، لازم است که یک کنگره بزرگ و در شأن ایشان برگزار شود و همه بخش های آموزشی و پژوهشی حوزه در این زمینه همکاری مناسبی با دبیرخانه کنگره و مجمع عالی حکمت اسلامی داشته باشند.

وی افزود: همچنین نگارش شرح جدیدی از المیزان، نیاز به طرح جامعی دارد تا در برنامه ای بلندمدت بر اساس رویکرد جدید این مساله به سرانجام مطلوب برسد و هم در بُعد داخلی و هم بُعد بین‌المللی، جامعه علمی از این طرح هم در بخش فارسی و هم ترجمه عربی بهره مند شود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه همچنین با بیان این که سرفصل و متون مربوط به علوم عقلی حوزه توسط مجمع عالی حکمت اسلامی تهیه شود، گفت: با اشاره به جایگاه و اهمیت مجمع نیاز است که مسایل و مشکلات آن از جملهساختمان به سرعت مرتفع شود، ضمن آن که نسبت به بخش آموزش، کمیته سه نفره ای تشکیل شده و مباحث مرتبط با علوم عقلی در حوزه های علمیه با همکاری نمایندگان معاونت آموزش و پژوهش حوزه و همچنین نماینده معاونت آموزش مجمع عالی حکمت اسلام مطرح شود و بر این اساس طرح جامعی آماده گردد.

وی بیان داشت: همچنین در خصوص پژوهش های مساله محور که مورد نیاز جامعه است به خصوص در علوم عقلی، لازم است که موضوعاتی از سوی مجمع آماده شده و توسط معاونت پژوهش حوزه نیز پشتیبانی های لازم برای اجرایی شدن آن ها صورت گیرد.

محمدباقر خراسانی، مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی نیز در حاشیه این جلسه در گفت و گو با خبرگزاری حوزه اظهار داشت: بهمن ماه سال گذشته جلسه ای در حضور آیت الله اعرافی و اعضای هیئت مدیره مجمع در راستای پیگیری مصوبات آن جلسه به خصوص درعرصه های آموزش، پژوهش و ... برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه قرار شد با توجه به رویکردهای معاونت پژوهش حوزه در خصوص مباحث مرتبط با فلسفه و از جمله مسایل فلسفه جدید، همکاری و تعامل خوبی شکل بگیرد، ضمن آن که برخی از موضوعات نیز در همین جلسه مطرح و مصوباتی داشتیم.

خراسانی گفت: در خصوص آموزش با توجه به تصویب درختواره آموزشی حوزه، قرار شد که سرفصل ها و متون مرتبط با علوم عقلی با همکاری مجمع تهیه شود، ضمن آن که نسبت به طرح دانش افزایی اساتید علوم عقلی با معاونت آموزش حوزه همکاری شده و بر اساس طرحی مناسب این همکاری ها در سال جاری نیز با قوت ادامه پیدا کند.

ارسال نظرات