۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۶۸۶۱۴۶
معاون فرهنگی اوقاف لرستان:

طرح بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه لرستان برگزار می شود

طرح بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه لرستان برگزار می شود
لرستان - حجت الاسلام عباسی از اجرای طرح بصیرت عاشورایی خبر داد و گفت: ۲۴ بقعه متبرکه شاخص استان میزبان برگزاری این طرح هستند.

حجت‌الاسلام محمدجواد عباس‌زاده، معاون فرهنگی اوقاف لرستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: طرح «بصیرت عاشورایی» ویژه دهه اول محرم به میزبانی ۲۴ بقعه متبرکه استان لرستان برگزار می شود.

وی افزود: طرح بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه امامزادگان زید بن علی(ع)، دو برادران(ع)، شاهزاده عبدالله(ع) و شمس‌الدین(ع) خرم آباد برگزار می شود.

وی ادامه داد: شهرستان کوهدشت نیز امامزادگان محمد درب‌گنبد و ابوالوفا(ع) و در بروجرد نیز امامزادگان جعفر، قاسم و ابوالحسن(ع) میزبان طرح بصیرت عاشورایی هستند.

حجت الاسلام عباس‌زاده یادآور شد: امامزادگان ابراهیم(بابای بزرگ)، احمد و محمود، محمد بن‌ حسن، پیرعباد، زید بن‌ علی، حمزه‌علی، زید و قاسم، پیرعباد، شاه‌غیب، سیدمحمد و سیدعلی(ع) نیز در دیگر شهرستان های استان میزبان طرح بصیرت عاشورایی هستند.

وی به برگزاری همایش «لبیک یسین(ع)»، «شیرخوارگان حسینی» و «رهروان زینبی» و سوگواره «احلی من العسل» در ماه محرم اشاره کرد و گفت: این برنامه ها با رعایت پروتکل های بهداشتی و بر اساس مصوبات ستاد کرونا برگزار خواهند شد.

معاون فرهنگی اوقاف لرستان اجرای طرح «شمیم حسینی» را از دیگر برنامه های اوقاف در ماه محرم عنوان کرد و ابراز داشت: در قالب اجرای این طرح بسته‌های معیشتی و حمایتی بین نیازمندان و ایتام توزیع می شود.

حجت الاسلام عباس زاده تصریح کرد: برنامه های عزاداری محرم به علت شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامتی مردم در دهه اول و دوم محرم، به‌ صورت محدود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد./9451/ت310/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات