۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۶۸۶۱۶۵

کتاب آیین زرتشتی و باستان گرایی به چاپ رسید

کتاب آیین زرتشتی و باستان گرایی به چاپ رسید
مؤسسه انتشارات ذکری به سفارش معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه، کتاب آیین زرتشتی و باستان گرایی با نویسندگی سید سعید رضا منتظری منتشر شد.

به گزارش خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، امروزه کمتر کسی است که در فایده و ضرورت مطالعه ادیان، به ویژه برای کسانی که سر و کارشان با دین است، تردید داشته باشد. در‌واقع، شناخت ادیان جهان، نحوه تفکر و عمل دینی، ربط و پیوند ادیان با عرصه های مختلف زندگی بشر، نزدیگ شدن جوامع و تبادل روز افزون فرهنگی در جهان معاصر، معرفی اسلام به دیگر ادیان و مردمان و گفتگو با بزرگان و روحانیان آن‌ها از جمله ضرورتها است.

حوزه علمیه که یکی از نهاد های دینی و اسلامی است و نیز مسلمانان و پیروان مکتب اهل بیت برای درک میراث عظیم معنوی و فرهنگی اسلامی، با شناخت کامل دیگر ادیان، فواید بسیاری به دست می آورند. این شناخت سبب می‌شود که مواضع درستی در برابر دیگر ادیان اتخاذ شود. این اطلاعات، باعث می‌شود در هدفی کوتاه مدت، فاصله دیگر ادیان با یکدیگر کاهش یابد و در بلند مدت با نمیاندن ضعفهای ادیان دیگر نسبت به اسلام در جهات تعالی و سعادت بیشتر جامعه بشری، گام های بلندی برداشته شود.

مؤسسه انتشارات ذکری به سفارش معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه، کتاب ((آیین زرتشتی و باستان گرایی)) با نویسندگی سید سعید رضا منتظری منتشر شد.

ارسال نظرات