۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۶۸۶۱۶۶
مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد عنوان کرد؛

«مردمی بودن» انتظار اساسی رهبر انقلاب و ملت ایران از رییس جمهور

«مردمی بودن» انتظار اساسی رهبر انقلاب و ملت ایران از رییس جمهور
خراسان شمالی – حجت‌الاسلام آزموده گفت: در حقیقت جان انتظارات و جوهره توقعات امام و امت از رییس جمهور جدید مردمی بودن و مردمی ماندن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد، امروز در نشست با شماری از مسؤولان فرهنگی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در مراسم سیزدهمین تنفیذ ریاست جمهوری، اظهار کرد: این مراسم در فضایی آکنده از معنویت و صفا برگزار و سخنان آیت‌الله رئیسی در این مراسم با قوت و صلابت توأم با تواضع و ادب محضر انجام شد.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین بخش سخنان ایشان توجه و تکیه بر اسناد بالادستی است که بیش از دو دهه است به آن‌ها توجه زیادی نشده است، افزود: همچنین تأکید مؤکد بر بیانیه گام دوم نکته برجسته دیگر این سخنان بود و همچنین تأکید و پافشاری بر سر تحقق آرمان‌های انقلاب و ارزش‌های انقلابی و التزام به حرکت در این مسیر با شعار «مامی توانیم» نیز از نکات جالب این سخنان بود که مورد توجه و تحسین رهبر معظم انقلاب قرار گرفت.

حجت‌الاسلام آزموده خاطرنشان کرد: طبیعی است وقتی این نگاه در رییس قوه مجریه باشد به هیأت دولت و مدیران ارشد و میانی کشور سرایت کرده و جاری خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بیانات و سخنان رهبر انقلاب اسلامی در این مراسم حاوی نکات مهم و راهگشایی بود، تصریح کرد: اهمیت و عظمت حضور مردم در انتخابات و مشارکت پرشور مردم علیرغم همه فضاسازی‌های دشمن و عوامل داخلی او برای تحریم انتخابات و شرایط دشوار کشور، تشکر و تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری و امنیت انتخابات برای برگزاری انتخابات امن و سالم و با مشارکت حماسی مردم فراز دیگر بیانات رهبری معظم انقلاب بود.

حجت‌الاسلام آزموده با اشاره به جابجایی قدرت و فرصت‌های آن، اظهار کرد: سنت تنفیذ حکم مبتنی بر قانون اساسی و رسم ماندگار امام راحل است که دلالت بر جابجایی آرام و منطقی قدرت در نظام اسلامی دارد و نشان عقلانیت و حاکمیت آرامش بر کشور است.

وی افزود: برخلاف آنچه در کشورهای مدعی دموکراسی مانند آمریکا مشاهده می‌کنیم انتقال قدرت در کشور ما از سویی امیدآفرین و نشاط‌بخش است و از دیگر سو فرصت دقت و تأمل و درس‌آموزی و عبرت اندوزی از نقاط قوت و ضعف دولت‌های گذشته است.

حجت‌الاسلام آزموده با اشاره به ضرورت مردمی بودن و مردمی ماندن دولت و الزامات آن، گفت: آیت‌الله رئیسی چه در تبلیغات انتخاباتی و چه در سخنان روز تنفیذ اشارات درستی به دولت مردمی داشت که این موضوع مورد تحسین رهبر انقلاب در متن حکم تنفیذ و سخنان ایشان قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در حقیقت جان انتظارات و جوهره توقعات امام و امت از رییس جمهور همین مردمی بودن و مردمی ماندن است.

حجت‌الاسلام آزموده با بیان اینکه از برکات انقلاب اسلامی و هنرهای ماندگار امام راحل است که مردم را از حالت انفعال به میدان فعالیت آورد، گفت: مردمی بودن دولتمردان، مایه تقویت ایران اسلامی و نظام اسلامی شده و «ایران قوی» در همه ابعاد آن شکل خواهد داد./9314/پ210/

هادی رحیمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
United Arab Emirates
۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۲
آقای رئیسی رئیس جمهور مردمی و کاری
0
0