۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۶۸۶۱۷۸
مدیر کل اوقاف مازندران:

هیچ مکان مذهبی در محرم تعطیل نیست / برگزاری مراسمات با رعایت اصول بهداشتی

هیچ مکان مذهبی در محرم تعطیل نیست / برگزاری مراسمات با رعایت اصول بهداشتی
مازندران - حجت الاسلام حیدری گفت: امسال درب هیچ یک از اماکن مذهبی استان بسته نخواهد بود و عزاداری محرم با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار می شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌، مدیر کل اوقاف مارندران امروز در آیین تجلیل از پیرغلامان حسینی در تکیه پیرعلم بابل با بیان این که قدردانی از پیرغلامان حسینی حرکتی ارزشمند است که باید همه ساله برگزار شود، گفت: پیرغلامان حسینی برای ترویج فرهنگ عاشورا زحمات بسیاری متحمل شدند و با جان و دل در مکتب حسینی فعالیت کردند.
 
وی با اشاره به این که مازندران بیشترین رقبات موقوفات کشور را دارد و شهرستان بابل نیز بیشترین رقبات استان را دارا می‌باشد، افزود: حدود 70 درصد نیات موقوفات مازندران برای عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) در ماه محرم و صفر است.
 
حجت الاسلام حیدری با اشاره به برنامه‌های ماه محرم در استان مازندران، ادامه داد: امسال درب هیچ یک از اماکن مذهبی استان بسته نخواهد بود و عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.
 
وی با بیان این که هیأت‌های مذهبی در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی پیش‌قدم هستند و با فعالیت‌های جهادی، تولید ماسک و ضدعفونی معابر شهر و اماکن مذهبی این مسأله را به خوبی اثبات کردند، گفت: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری معیار تعیین شیوه‌نامه‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا است و در این زمینه توصیه‌های ستاد در مراسمات عزاداری به طور قطع اجرا می‌شود.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران تاکید کرد: به هیأت امنای اماکن مذهبی استان تاکید شد نباید درب مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه به روی عزاداران حسینی بسته شود بلکه با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مراسم های عزاداری برگزار شود.
 
حجت الاسلام حیدری بر ضرورت استفاده از ماسک و ضدعفونی اماکن مذهبی برای برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم تاکید کرد و افزود: اطعام‌دهی در مراسم عزاداری مانند سال گذشته باید به صورت بیرون‌بر صورت گیرد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به پیوند عمیق ملت ایران با عزاداری حسینی، خاطرنشان کرد: این مردم در طول تاریخ عاشق و دلداده اهل بیت(ع) به ویژه امام حسین(ع) بودند و این دلدادگی نیز پس از پیروزی انقلاب اسلامی بیشتر شده است.
 
مدیر کل اوقاف مازندران با بیان این که انقلاب اسلامی با تأسی از قیام حسینی به پا خواست و امروز به یک الگوی جهانی تبدیل شده است، افزود: ایستادگی و مقاومت 42 ساله ملت ایران در برابر توطئه دشمنان با تأسی از فرهنگ عاشورا به دست آمده است.
 
حجت الاسلام حیدری با اشاره به تلاش دشمنان در جهت ایجاد شکاف و فاصله میان مردم و ارزش های دینی و معنوی تصریح کرد: ملت بزرگ ایران سال گذشته نیز علیرغم شیوع ویروس کرونا با عمل به دستورالعمل های بهداشتی مراسم عزاداری حسینی را با شکوه و عظمت خاصی برگزار کردند./950/پ210/
ارسال نظرات