۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۶۸۶۱۸۰

کتاب "رهزن عرفان" به زیور طبع آراسته شد

کتاب
مؤسسه انتشارات ذکری به سفارش معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه، کتاب ((رهزن عرفان)) نوشته سعید صدری روانه کتابفروشی ها کرده است.

به گزارش خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، کتاب رهزن عرفان کتابی است که انسان غربی فرایند فرهنگی مدرنیته چیزی جز فراموشی اخلاق و معنویت به ارمغان نیاورد است زیرا رشد شتابان ماشین آلات و تکنیک باعث شد که انسان غربی بیش تر در مادیت خود غرق شود و با پشت کردن به عالم معنا و اعلام استقلال انسان از خداوند، علم را جانشین مذهب کند؛ اما آن‌ها با این وضعیت نمی توانستند به گمشده های فطری خود برسند، از این رو به تدریج با خستگی از مدرنیته، به سوی معنا خواهی حرکت کردند، به گونه‌ای که عصر کنونی به (عصر بازگشت به معنویت) شهرت یافته است و از سوی دیگر، استعمار که سلطه اش را به واسطه رشد معنویت در خطر میدید، از شگرد تولید و تکثیر رقبا؛ یعنی فرقه سازی معنوی استفاده کرد تا معنویت گرایی مورد نظر خود را بسط دهد و راه را جهت تسلط فکری و فرهنگی بر ملتها هموار سازد. جریانی که توانست تا سال 2001 میلادی حدود دو درصد جمعیت اکثر کشور های جهان – البته به استثنای برخی کشور های آفریقایی و ژاپن – را نمایندگی می کند و به همین دلیل نويسنده در صدد است ضمن بيان تاريخچه‌اي از پيدايش اين فرقه و اصطلاحات رايج آن، برخي از انحرافات آن را آشکار می سازد.

در این کتاب حاضر با هدف نقد و معرفي برخي از انحرافات محمدعلي طاهري، سرکرده عرفان کيهاني منتشر شده است وفرقه شبه معنوي عرفان کيهاني (حلقه) با ممزوج کردن حق و باطل و تکيه بر مشکلات اساسي زندگي مردم، استفاده از ظواهر ديني و نمايش‌هاي جذاب، موجب گمراهي و بهره‌گيري از احساسات عده‌اي از کساني است که به تازگي مسلمان شده‌اند. نويسنده در صدد است ضمن بيان تاريخچه‌اي از پيدايش اين فرقه و اصطلاحات رايج آن و برخي از انحرافات به آن بپردازد.

مؤسسه انتشارات ذکری به سفارش معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه، کتاب رهزن عرفان نوشته سعید صدری روانه کتابفروشی ها کرده است.

ارسال نظرات