۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۶۸۶۱۹۴
حجت الاسلام والمسلمین مجتهدشبستری:

دولت سیزدهم با اقتدار در برابر زیاده خواهی غربی ها ایستادگی کند

دولت سیزدهم با اقتدار در برابر زیاده خواهی غربی ها ایستادگی کند
نماینده خبرگان گفت: خواسته ملت از رییس جمهور و هیأت دولت سیزدهم این است که با اقتدار در برابر زیاده خواهی غربی ها ایستادگی و از حقوق کشور دفاع کند.

حجت الاسلام والمسلمین جواد مجتهدشبستری، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به هشدار و رهنمود رهبر معظم انقلاب مبنی بر عدم اعتماد به غرب گفت: طرز تفکر آقای روحانی و هیأت دولت یازدهم و دوازدهم این بوده که راه برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور و گشایش معیشتی مردم در سایه مذاکرات با غرب تحقق خواهد یافت.

نماینده مجلس خبرگان ابراز داشت: آقای روحانی پس از ریاست جمهوری خود بیان کرده که اگر به سال 92 برگردد و سکان اجرایی کشور را بر عهده بگیرد، همچنان روش سابق را برای اداره جامعه در پی خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب بارها درباره مذاکرات و برجام تذکر دادند، گفت: حضرت آیت الله خامنه ای در رهنمودهای اخیر خود، عملکرد هیأت دولت یازدهم دوازدهم را با عنوان عبرت برای آیندگان یاد کردند، تا اینکه بدعهدی های غرب و آمریکایی ها سبب تجربه و درس عبرتی برای دولت های بعدی قرار گیرد.

نماینده مجلس خبرگان اظهار داشت: آقای روحانی و دولتمردان یازدهم و دوازدهم حتی یک بار حاضر نشدند اعلان کنند که در جهت اعتماد غرب خطا و اشتباه انجام دادیم و از مردم ایران به سبب اینکه تمام امور کشور را به رابطه با غرب پیوند زده بودند، عذرخواهی و اظهار پشیمانی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهدشبستری با بیان اینکه سران دولت روحانی معتقدند که شکستی در مذاکرات و برجام نبوده است و باید همین راه را ادامه داد، افزود: دولتمردان گذشته راه حل تمام مشکلات داخلی را به مذاکرات با کشورهای غربی پیوند زده بودند، در حالی که رهبر معظم انقلاب فرمودند این رابطه و مذاکرات باید سبب عبرت برای آیندگان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه باید دولت سیزدهم مذاکرات را با قوت، صلابت و قاطعیت با تمام جهانیان ادامه دهد، گفت: دولتمردان جدید باید جایی که لازم بوده در مذاکرات تضمین قطعی از طرف غربی اخذ و با قاطعیت از حقوق نظام اسلامی و ملت ایران در برابر سران غرب دفاع کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهدشبستری ابراز داشت: اگر نظام اسلامی ایران در برابر غربی ها یک قدم عقب نشینی کند و از آرمان های خود کوتاه بیاید، آنها چندین قدم جلو خواهند آمد و از کشور ما طلبکار خواهند شد؛ اما زمانی که ما با اقتدار از حقوق ملت ایران در برابر استکبار جهانی دفاع کردیم، سران غربی نیز مجبور به تسلیم و عقب نشینی می شوند.

وی با بیان اینکه باید مذاکرات به صورت عزتمندانه، با قدرت و قاطعیت در برابر سران غربی انجام شود، گفت: خواسته ملت ایران از رییس جمهور و هیأت دولت سیزدهم این است که با عزت و اقتدار در برابر زیاده خواهی سران غربی ایستادگی و از حقوق کشور ما دفاع کنند.

ارسال نظرات