۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۶۸۶۲۲۸
نائب رئیس سازمان حوزه های علمیه پاکستان:

پیامبر اسلام با مباهله راستگویی را در جامعه نهادینه کردند

پیامبر اسلام با مباهله راستگویی را در جامعه نهادینه کردند
حجت الاسلام والمسلمین نقوی با اشاره به اهداف مباهله با مسیحیان نجران در سال نهم هجری قمری گفت: پیامبر اسلام(ص) با مباهله راستگویی را در جامعه نهادینه کردند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید مرید حسین نقوی نائب رئیس سازمان حوزه های علمیه پاکستان، روز گذشته در سخنانی، روز مباهله، روز پیروزی اهل بیت اطهار علیهم السلام بر منکرین حق را تبریک و تهنیت گفت.

وی با اشاره به این که مباهله روز قیام نمایندگان الهی در اثبات حقانیت و صداقت دین خداوند متعال است، ابراز داشت: پیامبر اسلام(ص) با این دعوت مبارزه، منکرین حق را ذلیل و خوار کرد.

این روحانی پاکستانی با بیان این که پیام دیگر مباهله برای نسل آینده این بوده است که نبی مکرم(ص) در روز مباهله با این عمل جانشین و خلفاء خود را نیز در نگاه جهانیان متعارف کرد، گفت: به جز اهل بیت پیامبر(ص) کسی نمی تواند بشریت را از گمراهی نجات دهد و از دین مبین اسلام حمایت کند.

وی با تاکید به این که اهل بیت پیامبر اسلام(ص) با سیرت و عمل و اخلاق خود جهان را بسوی عالم ملکوت هدایت کردند و باعث رشد مادی و معنوی در دنیا و آخرت شدند، ادامه داد: در برقراری عدالت اجتماعی در جامعه، با قدرت های زورگو مبارزه و جهاد کردند و تمام انسان ها را بدون در نظر گرفتن دین و مذهب و رنگ و نسل، هدایت نمودند.

حجت الاسلام والمسلمین نقوی در آخر گفت: در این لحظات با برکت عید مباهله همه ما باید با پیامبر اسلام و اهل بیت اطھار ایشان علیهم السلام تجدید عهد کنیم که در تبلیغ، ترویج و سربلندی دین حق، دین اسلام تمام توان خود را بکار خواهیم گرفت و با عمل به رهنمود های این پیشوایان معصوم(ع) در زندگی فردی و اجتماعی، در تشکیل یک جامعه ای مطلوب و مورد پسند امام زمان(عج) تلاش خواهیم کرد./988/

ارسال نظرات