۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۶۸۶۲۳۰
طی نشستی در مکه مکرمه صورت گرفت؛

تأکید علمای شیعه و سنی عراق بر مقابله با فرقه‌گرایی در گفتمان‎‌های دینی

تأکید علمای شیعه و سنی عراق بر مقابله با فرقه‌گرایی در گفتمان‎‌های دینی
علمای شیعه و سنی عراق طی نشست خود در شهر مکه مکرمه بر لزوم تقویت میان برادران دینی اهل تسنن و شیعه و مقابله با فرفه‌گرایی و تندروی در گفتمان‌های دینی تأکید کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، مکه مکرمه چهارشنبه سیزدهم مردادماه ۱۴۰۰ میزبان نشست مشترک علمای شیعه و سنی عراق بود که هدف از برگزاری آن، افزایش وحدت و تأکید بر برادری دینی میان شیعه و سنی و همچنین مقابله با قوم‌گرایی و افراط‌گرایی در گفتمان‌های دینی اعلام شد.

در بیانیه پایانی این نشست که به همت رابطة العالم الإسلامي(انجمن جهان اسلام) برگزار شده بود، آمده است: فعالیت همایش مراجع دینی عراق امروز چهارشنبه در مکه مکرمه با حضور فقهای ارشد سنی و شیعه و با همت انجمن جهان اسلام برگزار شد.

در این بیانیه، شرکت‌کنندگان در نشست بر مقابله با افراط‌گرایی دینی با همه منابع آن و همچنین بر تقویت راه‌های مبارزه با افراط‌گرایی دینی و کنار گذاشتن گفتمان نفرت انگیز و کشمکش فکری و فرهنگی در جهان اسلام تأکید کردند.

شرکت‌کنندگان در نشست همچنین از آنچه نقش عربستان سعودی در تقویت همزیستی مسالمت‌آمیز خواندند، قدردانی کردند.

«محمد العیسی»، دبیر کل انجمن جهان اسلام نیز با بیان اینکه دولت عراق گام‌های بلندی در جهت تحکیم هویت عراق برداشته است، گفت: مقامات عراقی در جلسه امروز خود نسبت به همه‌گیری فرقه‌گرایی هشدار دادند.

هیئت عراقی مرکب از روحانیون و علمای شیعه و سنی این کشور دیروز سه‌شنبه وارد مکه مکرمه شدند تا در نشست امروز که به همت «انجمن جهان اسلام» تدارک دیده شده است، شرکت کنند.

هدف از برگزاری این کنفرانس، اتحاد و وحدت نظر و تأکید بر تقویت میان برادران دینی اهل تسنن و شیعه خوانده شده و بر لزوم مقابله با طایفه‌گرایی و گفتمان افراط‌گرایی دینی با هر منبع و از هر کجا و در هر زمان و با هر توجیه و دلیل تأکید شده است./۹۸۸/

منبع: العربیه

ارسال نظرات