۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۶۸۶۲۴۱
امام جمعه نورآباد:

ترویج فرهنگ «امر به معروف و نهی از منکر» سلامت جامعه را تضمین می کند

ترویج فرهنگ «امر به معروف و نهی از منکر» سلامت جامعه را تضمین می کند
لرستان - امام جمعه نورآباد بر ضرورت نهادینه سازی فرهنگ امربه معروف و نهی از منکر تأکید کرد و گفت: ترویج این فرهنگ سلامت جامعه را تضمین می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام محمد یوسف خانی، امام جمعه نورآباد ظهر امروز در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر دلفان گفت: ایام محرم فرصتی مناسب برای تبیین و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است.

وی افزود: مبلغان در ایام محرم باید در زمینه آگاهی بخشی به مردم در رابطه با قیام اباعبدالله الحسین(ع) و تبیین و ترویج جایگاه امر به معروف و نهی از منکر، به عنوان یکی از اهداف قیام کربلا نقش آفرینی کنند.

وی به اهمیت و نقش امربه معروف و نهی از منکر در زمینه از بین رفتن مشکلات و مقابله با رواج آسیب های اجتماعی اشاره کرد و ادامه داد: احیا، تبیین و ترویج این فرهنگ سلامت جامعه را تضمین می کند.

حجت الاسلام خانی تصریح کرد: در هر جامعه ای که نقش این فریضه کمرنگ باشد، شاهد انحطاط اخلاقی و نابسامانی بوده ایم.

امر به معروف به فرهنگ عامه مردم تبدیل شود

امام جمعه نورآباد با بیان اینکه امروز ما وظیفه داریم فلسفه قیام امام‌حسین(ع) و معارف ناب اهل بیت(ع) را بشناسیم و در مجالس و هیات های عزاداری عنوان کنیم، خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر یکی از واجبات است که ترویج آن باید نهادینه و به فرهنگ عامه مردم تبدیل شود.

وی عقلانیت، وحدت، بصیرت و روشنگری را لازمه اجرای هرچه بهتر امر به معروف و نهی از منکر در عصر حاضر عنوان کرد و گفت: تلاش برای نهادینه سازی این فرهنگ رسالت همگانی است./9451/پ210/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات