۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۶۸۶۶۱۱

جلد سوم «بر شانه‌های اقیانوس» چاپ شد

جلد سوم «بر شانه‌های اقیانوس» چاپ شد
جلد سوم کتاب «بر شانه‌های اقیانوس» شامل ترجمه و شرح خطبه‌های ۱۸۱ تا ۲۴۱ نهج البلاغه به کوشش علی رهبر به‌تازگی توسط انتشارات جمکران منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش سرویس کتاب ونشرخبرگزاری رسا: به نقل از روابط عمومی انتشارات کتاب جمکران، جلد سوم کتاب «بر شانه‌های اقیانوس» شامل ترجمه و شرح خطبه های ۱۸۱ تا ۲۴۱ نهج البلاغه به کوشش علی رهبر به‌تازگی توسط انتشارات جمکران منتشر و راهی بازار نشر شده است.

انتشار این‌مجموعه ۵ جلدی از سال ۹۷ شروع و تاکنون ۳ جلد از آن به چاپ رسیده است. مطالب این‌مجموعه بر ۴ رکن استوارند: فهم درست معارف قرآن، بهره گیری از تفاسیر قرآنی مفسرین شیعه، استفاده از دیدگاه بزرگان در مورد نهج البلاغه و تأمل چهل ساله در احادیث شیعه.

تلاش علی رهبر برای تدوین این‌کتاب بر اساس چهار رکن مورد اشاره، بر اصل بوده که برای نسل جوان امروزی، قابل درک و استفاده باشد. این‌مولف، جوانان را مخاطبان اصلی این‌مجموعه عنوان می‌کند.

در بخشی از این‌کتاب می‌خوانیم:

یک. شنیدن ناله دردآلود شیطان در هنگامه وحی بر رسول خدا (ص) گوشی خاص می‌خواهد. این صدای شیطان بود و امّا رسول الله (ص) با صدای رحمانی هم، همه علوم نبوی را به گوش امام انتقال داد. این فضیلت امام علی (ع) غیر از همه فضیلت هاست. ابن ابی الحدید می‌نویسد: و اما صدای ناله شیطان که امام علی(ع) شنیدند، براساس نقل ابوعبدالله احمد بن حنبل در مسند اوست. او از قول علی بن ابی طالب(ع) می‌نویسد: در صبحگاه شبی که حضرت به معراج رفتند، من با رسول خدا (ص) در «حِجر» بودم (حجر اسماعیل در کنار کعبه). او در حجر نماز می خواند؛ وقتی نماز ایشان و نماز من تمام شد، صدای دردناک شدیدی شنیدم، گفتم: ای رسول خدا! این صدا چیست؟ ایشان فرمودند: «آیا نمی دانی که این صدای شیطان است. او فهمید که من در این شب به آسمان برده شدم و از اینکه در زمین مورد اطاعت و پرستش قرار گیرد، ناامید شد».

این‌کتاب با ۲۶۳ صفحه و قیمت ۵۲ هزار تومان منتشر شده است.

ارسال نظرات