۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۶۸۶۶۶۹

مسابقات ادبی عاشورایی ویژه دانشجویان سراسر کشور برگزار می‌شود

مسابقات ادبی عاشورایی ویژه دانشجویان سراسر کشور برگزار می‌شود
مسابقات ادبی عاشورایی ویژه دانشجویان سراسر کشور ، توسط معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی تهران با همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس کتاب ونشرخبرگزاری رسا: از معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، دانشجویان علاقه‌مند به شرکت در این مسابقه مناسبتی می‌توانند آثار خود را در دو بخش داستان کوتاه و خاطره با موضوعات عاشورایی حداکثر تا ۶ مهر ماه ۱۴۰۰ از طریق سایت باشگاه کتابخوانی دانشجویان ایران به نشانی BookRC.ir  ارسال کنند.

براساس گزارش این معاونت، آثار ارسالی دانشجویان شامل داستان کوتاه و خاطره باید حداکثر در ۱۰ صفحه با فونت ۱۴ تنظیم و ارسال شده باشند.

مهمترین موضوعات این مسابقات ادبی عاشورایی در بخش داستانی شامل عاشورا، قیام امام حسین(ع)، تأثیر عاشورا در جهان معاصر، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ادامه قیام عاشورا، مقاومت پرچمدار تداوم پیام عاشورا، شخصیت و سلوک امام و اصحاب ایشان، جایگاه شهادت و آزادگی در آموزه‌های دینی و زندگی در جهان امروز، جایگاه امامت و ولایت در رهبری و هدایت جامعه است.

همچنین شرکت در عزاداری عاشورای حسینی برای نخستین بار، آیین‌های خاطره‌ساز عزاداری، تاثیر عاشورا بر زندگی شخص و اطرافیان از جمله موضوعات این مسابقه در بخش خاطره تعیین شده است.

پس از دریافت و داوری آثار ارسال شده نتایج مسابقه  ۱۷ مهر ماه ۱۴۰۰ اعلام و به پنج اثر برگزیده هر بخش، جوایز سه میلیون ریالی اهدا می‌شود.

دانشجویان برای شرکت در این مسابقه باید در سایت باشگاه کتابخوانی دانشجویان ایران ثبت‌نام کنند.

ارسال نظرات