۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۶۸۶۷۲۳
آیت الله طباطبایی نژاد:

همدلی و همکاری مردم و مسؤولان، عبور از پیک جدید کرونا را هموارتر می‌کند

همدلی و همکاری مردم و مسؤولان، عبور از پیک جدید کرونا را هموارتر می‌کند
اصفهان ـ نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: برای عبور از کرونا مسؤولان باید به هشدارهای وزارت بهداشت توجه کرده و مردم نیز دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، در دیدار رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، معاونین این دانشگاه و رؤسای برخی از بیمارستان‌های مرجع اصفهان با اشاره به شرایط حاد کرونا در استان اصفهان اظهار داشت: امروز بیش از هر چیز نیازمند همکاری مردم و مسئولان هستیم چراکه اگر بخواهیم از پیک جدید کرونا عبور کنیم لازم است مسئولان به هشدارهای وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی در استان‌ها توجه کرده و مردم نیز با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از ایجاد فشار مضاعف بر کارکنان درمانی جلوگیری کنند.

وی افزود: بنده همواره مردم را نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توصیه کرده‌ام؛ هم اکنون نیز تلاش می‌کنیم با همراهی خیران، نیازهای بیمارستان ها برای مبارزه با بیماری کرونا را تأمین کنیم.

همچنین طاهره چنگیز رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در این دیدار با ارائه گزارشی از شرایط کنونی استان اصفهان در مبارزه با بیماری کرونا اظهار داشت: در حال حاضر ورودی بیماران کرونایی ما به بیمارستان‌ها از مرز 500 نفر در روز گذشته است و اگر این میزان افزایش یابد امکانات و نیروی انسانی لازم برای خدمت‌رسانی به بیماران را در اختیار نداریم.

وی گفت: ما در تلاش هستیم با کمک نیروهای مسلح و خیران ظرفیت بستری را افزایش دهیم اما اگر تعداد بیماران ورودی به بیمارستان‌ها افزایش یابد حتی با تأمین امکانات لازم، با کمبود نیروی انسانی متخصص برای مراقبت از بیماران مواجه هستیم.

چنگیز با انتقاد از توجه نکردن مسئولان به هشدارهای دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: ما در ستاد استانی مبارزه با بیماری کرونا پیشنهاد دادیم که اصفهان تعطیل شود اما این مهم انجام نشد، ظاهراً مسئولان توجهی به هشدارها ندارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه عزم جدی مسئولان و مردم در کنترل بیماری کرونا بیش‌ترین کمک را به کادر درمان می‌کند، تصریح کرد: همکاران بنده در صورت تأمین واکسن، در هر سه روز، می‌توانند 100 هزار نفر را واکسینه کنند؛ البته انتظار داریم مردم تا واکسیناسیون کامل، دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی با انتقاد از دعوت برخی از روحانیون مبنی بر برگزاری مراسم‌های مذهبی پرجمعیت گفت: کمبود تخت و فضای بستری، پرداخت نشدن مطالبات معوق پزشکان و پرستاران، کمبود 3 هزار کپسول اکسیژن، بدهی بیمارستان‌ها، خستگی کادر درمان، افزایش مراجعات و پایین آمدن سن فوتی‌ها از کودک 2 ماهه به بالا از جمله مواردی است که باید به آن توجه شود. /1304/د101/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات