۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۸
کد خبر: ۶۸۶۷۶۰
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

غربی‌ها با اغواگری انگیزه و توان مبارزه با ظلم را از جوامع سلب می کنند

غربی‌ها با اغواگری انگیزه و توان مبارزه با ظلم را از جوامع سلب می کنند
تهران - مدیر مدرسه علمیه دارالحکمه گفت: غرب با ترفندهای مختلف ژورنالیسیم سیاه سیاسی و با تبلیغات اغوا کننده، توان و انگیزه مردم برای قیام علیه مبارزه با ظلم را می گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تهران، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان، مدیر مدرسه علمیه دارالحکمه، در شب دوم محرم در هیأت میثاق شهداء که در دانشگاه امام علی(ع) تهران، برگزار شد، به تببین اهمیت حفظ عزت در قیام امام حسین(ع) پرداخت و گفت: قیام امام حسین(ع) برای حفظ عزتمداری و استقلال و همچنین تن ندادن یاران امام حسین(ع) به ذلت و خواری انجام شد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان بیان کرد: رژیم صهیونیستی از تمام جهان نخبگان را جذب می کنند، اما به گونه ای آنها خوار، ذلیل و برده مرفه نظام سلطه خواهند کرد.

مدیر مدرسه الحکمه اظهار داشت: برخی دانشمندان علم خود را در اختیار نظام سلطه قرار می دهند تا اینکه رژیم صیهونیستی با دانش ها آنها به چپاول و استثمار جوامع دیگر و قتل مردم بپردازند، اما این دانشمندان هیچ حق اعتراضی ندارند.

وی با بیان اینکه عزت، اصلی‌ترین مسأله حیات بشر است، گفت: نفی عبودیت و ذلت در مقابل غیر خدا سبب شکوفایی و عزت مداری بشر خواهد شد، از این رو «هیهات من الذله» به عنوان شعار اصلی عاشورا و امام حسین(ع) قرار گرفته است.

وی به نقد آزادی مورد ادعای غرب پرداخت و گفت: غربی ها با ترفندهای مختلف ژورنالیسیم سیاه سیاسی و با تبلیغات اغوا کننده، توان و انگیزه مردم برای قیام علیه مبارزه با ظلم را می گیرد.

مدیر مدرسه الحکمه بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در نخستین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، حکیمانه بیان کردند که از میان همه‌ی ملت های زیر ستم، کمتر ملتی به انقلاب همت می گمارد و در میان ملت هایی که به‌پاخاسته و انقلاب کرده‌اند، کمتر دیده شده که توانسته باشند کار را به نهایت رسانده و به‌جز تغییر حکومت ها، آرمانهای انقلابی را حفظ کرده باشند.

وی بر اهمیت استقلال در مقام فهمیدن و تشخیص دادن اشاره کرد و گفت: خدا  برای حفظ استقلال انسان احترام قائل شده و همچنین در متن عبودیت و وابستگی به خداوند هم استقلال انسان حفظ و صیانت شده است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان اظهار کرد: از منظر قرآن کریم بدکاران و گناهکاران استقلال خود را حفظ نکردند، بلکه مؤمنان عزت و استقلال خود را همواره حفظ و صیانت کردند.

مدیر مدرسه دارالحکمه بیان کرد: برخی به سبب جو و فضای اول پیروزی انقلاب موجودی انقلابی و تندرو شدند، اما امروز آنها پشت به ارزش های انقلاب کردند و نظام اسلامی را قبول ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان بیان کرد: فردی که استقلال خود را به دست بیاورد، تحت تأثیر فضای عمومی جامعه و دیگران قرار نخواهد گرفت و به مسیری که به آن باور دارد، در تمام احوال بدان ادامه خواهد داد.

ارسال نظرات