۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۶۸۶۸۳۹
نماینده ولی فقیه در کرمان:

خدمات حوزه و روحانیت به جامعه معرفی شود

خدمات حوزه و روحانیت به جامعه معرفی شود
کرمان - حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی در دیدار نمایندگان حوزه های علمیه بر ضرورت معرفی خدمات حوزه و روحانیت به جامعه و اطلاع رسانی از این اقدامات تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا در  کرمان، حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان در دیدار نمایندگان دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه، عنوان کرد: واقعیت این است روحانیت به طور کلی در طول تاریخ دچار مظلومیتی بوده است و خیلی از خدماتی که انجام داده، دیده نشده و مغفول مانده است. حتی در زمان حاضر که رسانه پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته، این خدمات یا رسانه ای نمی شود و یا اگر شود در مواردی مورد تردید و انکار واقع می شود.

نماینده ولی فقیه در کرمان با بیان خاطراتی از خدمات روحانیت به جامعه که منجر به تغییر نگاه افراد نسبت به روحانیت شده بود، بر ضرورت معرفی خدمات حوزه و روحانیت به جامعه و اطلاع رسانی از این اقدامات تاکید کرد.

امام جمعه کرمان با اشاره به ماموریت های دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه، اظهار کرد: این دفتر دو کار مهم دارد: اول اینکه روحانیت را بسیج کنید تا به طلاب به مردم در زمینه های اجتماعی کمک کنند و کار دوم هم روحانیت را بسیج کنید تا به خانواده های خود طلاب رسیدگی و کمک کنند، چرا که خانواده ی طلاب مغفول مانده اند و بهتر این است که این توجه از طرف مرکز مدیریت قم اقدام و برنامه ریزی شود.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی با اشاره به شخصیت جهادی شهید سردار سلیمانی، به رابطه نزدیک خود با این شهید عزیز اشاره کرد و افزود: ابعاد شخصیتی ایشان باید معرفی شود.

دولت جدید به طلاب جهادی اعتماد کند تا نتیجه ی آن را ببیند

در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام بهمن وحدتی، مدیر خدمات اجتماعی، پیشگیری و درمان دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه، ضمن ابلاغ سلام آیت الله اعرافی، گفت: با شروع همه گیری کرونا در پیک اول آن حدود ۲۰ هزار و ۵۰۰ طلبه وارد میدان خدمت رسانی شدند و به انجام اقدامات جهادی بخصوص پس از تاکید مقام معظم رهبری بر ضرورت رعایت مسائل شرعی در دفن اموات کرونایی، به تغسیل و تدفین اموات پرداختند.

وی ادامه داد: طلاب جهادی در دیگر فعالیت ها مانند کمک به بیماران کرونایی در بیمارستان ها، مشارکت در اجرای طرح شهید سلیمانی برای پیشگیری از شیوع کرونا، مشارکت در تهیه و توزیع کمک های مومنانه و ... هم وارد میدان خدمت رسانی به مردم شدند. امروز هم به دنبال استفاده بیش از پیش از ظرفیت های طلاب جهادی در همه زمینه ها بخصوص بحران های اجتماعی هستیم.

مدیر خدمات اجتماعی، پیشگیری و درمان دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه ابراز امیدواری کرد که دولت جدید به طلاب جهادی اعتماد کند تا نتیجه ی آن را ببیند.

ارسال نظرات