۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۶۸۷۰۵۸
فعالیت های مرکز فرهنگی مکتب الصادق اصفهان تشریح شد؛

از تربیت نیروی جوان انقلابی تا تهیه و توزیع کمک‌های مؤمنانه در سطح شهر

از تربیت نیروی جوان انقلابی تا تهیه و توزیع کمک‌های مؤمنانه در سطح شهر
اصفهان ـ مدیر مرکز فرهنگی مکتب الصادق(ع) اصفهان با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری دهه دوم محرم در این مجموعه به تشریح فعالیت‌های این مرکز پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، مهدی‌ فدایی‌فر مدیر مرکز فرهنگی مکتب الصادق(ع) اصفهان شامگاه دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به کادرسازی نیروهای انقلابی در مکتب الصادق(ع) اصفهان، گفت: این مجموعه در دو قسمت خواهران و برادران مشغول فعالیت و از ۳۰ مجموعه فرهنگی برتر کل کشور است، در زمینه مشاورین مجموعه شخصیت هایی نظیر استاد طاهرزاده با ما همراهی و همکاری دارند.

وی در ادامه افزود: امسال مراسم نسبت به سال های قبل با رویکرد بهتر اجرایی می‌شود، سال های گذشته بنا بر استفاده از ظرفیت مداحان و سخنرانان اصفهانی بود و امسال تصمیم گرفته شد تا از چهره های خارج از اصفهان استفاده شود و سخنرانانی نظیر حجج اسلام عالی، ماندگاری و رفیعی و مداحانی نظیر آقایان رسولی، پویان‌فر و سلحشور در مراسم دهه دوم محرم مجموعه مکتب الصادق(ع) به سخنرانی و مداحی خواهند پرداخت.

فدایی خاطرنشان کرد: مرکز فرهنگی مکتب الصادق(ع) با شیوع کرونا اقدام به تشکیل قرارگاه جهادی مکتب الصادق(ع) کرد، نخستین اقدام تولید ماسک در این مجموعه بود و در فضایی کاملا ایزوله خواهران و برادران طی دو شیفت کاری اقدام به تولید ماسک می‌کردند و به دست مصرف کنندگان می‌رسید.

مدیر مرکز فرهنگی مکتب الصادق(ع) اصفهان با اشاره به توزیع محصولات فرهنگی در کنار محصولات بهداشتی و ضدعفونی از سوی قرارگاه جهادی مرکز فرهنگی مکتب الصادق(ع) اظهار کرد: تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی از سوی قرارگاه جهادی مکتب الصادق(ع) با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص کمک مؤمنانه و لزوم حمایت از اقشار آسیب دیده از شیوع کرونا از جمله اقداماتی است که انجام شده است، بسته های معیشتی طی شش مرحله تهیه و بیش از ۳ هزار بسته معیشتی در این شش مرحله تهیه و توزیع شد.

مدیر مرکز فرهنگی مکتب الصادق(ع) اصفهان از تهیه و توزیع کتابهای داستان و اسباب بازی ویژه سنین مختلف برای اقشار محروم خبر داد و تصریح کرد: در برخی مناطق محروم شهر اصفهان نیز ساخت و سازهای جهادی از سوی قرارگاه جهادی مرکز فرهنگی مکتب الصادق(ع) صورت گرفته است و آمادگی گسترش این اقدامات به شهرهای اطراف نیز وجود دارد.

وی در ادامه در خصوص تدابیر بهداشتی برای برگزاری مراسم عزاداری دهه دوم محرم  و در نظر گرفتن فضای باز برای برپایی عزاداری، خاطرنشان کرد: امسال به صورت مستمر تب سنجی و تست کرونا از نیروها و خادمین مجموعه انجام خواهد شد و مانند سال گذشته تست‌های مربوطه از حاضرین و عزاداران محترم انجام خواهد شد و تدابیر ویژه و کافی برای ضدعفونی مستمر محیط مراسم و ایجاد فاصله‌گذاری اجتماعی در نظر گرفته شده است و قطعا برگزاری هیأت‌ها و مراسمات عزاداری با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقدور است.

فدایی‌فر در ادامه اظهار کرد: مجموعه مکتب الصادق(ع) در سال 1378 تأسیس و به ثبت رسیده است و در جنوب غرب اصفهان مشغول به فعالیت می باشد، نخستین روضه‌های این مجموعه همان سال برگزار شد و از ابتدا به دنبال میزبانی از جمعیت بیشتری از عزاداران حسینی بودیم، سال گذشته هرشب حدود 5 هزار نفر در مراسم عزاداری این مجموعه همراه را رعایت کامل و دقیق دستورالعملهای بهداشتی حضور داشتند.

مدیر مرکز فرهنگی مکتب الصادق(ع) بابیان اینکه عمده مخاطبان مجموعه مکتب الصادق(ع) اصفهان جوانان هستند، گفت: معتقد هستیم که ترکیب هنر و شعائر دینی و استفاده از زبان هنر برای تبلیغ شعائر دینی همانطور که رهبر معظم انقلاب بارها به آن اشاره کرده‌اند یکی از ضرورت‌های برنامه‌های مذهبی است، با توجه به حضور خانواده‌ها در مراسم مهدکودکی با ظرفیت 300 نفر در نظر گرفته شده است که 20 مربی متخصص حوزه کودک با خواندن اشعار عاشورایی و استفاده از هنر نقالی برنامه های فرهنگی و مذهبی مختلفی را به کودکان آموزش می‌دهند.

لازم به ذکر است در پایان این نشست از پوستر مراسم عزاداری دهه دوم محرم مرکز فرهنگی مکتب الصادق(ع) اصفهان رونمایی شد./1304/پ210/

از تربیت نیروی جوان انقلابی تا تهیه و توزیه کمک‌های مؤمنانه در سطح شهر

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
مهدیه
Iran, Islamic Republic of
۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۳
فعالیت تو مکتب الصادق برا همه ازاده؟
0
0