۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۶۸۷۰۶۴
مدیر حوزه‌ علمیه کهگیلویه و بویراحمد:

حوزه‌ علمیه کهگیلویه و بویراحمد هیچ موقوفه ای ندارد / شرمنده طلاب هستیم

حوزه‌ علمیه کهگیلویه و بویراحمد هیچ موقوفه ای ندارد / شرمنده طلاب هستیم
کهگیلویه و بویراحمد - مدیر حوزه‌ کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نبود موقوفه برای تامین مالی هزینه‌های حوزه‌های علمیه خواستار حمایت و کمک سایر استان‌ها شد.

به گزارش خبرگزاری رسا در کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام المسلمین صفدر پناهی در نشست شورای نهادهای حوزوی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ویژگی طلبه خیز بودن استان گفت: بسیاری از طلاب مدارس شهرهای مختلف اصفهان، فارس، خوزستان، بوشهر و چهار محال و بختیاری از کهگیلویه و بویراحمد هستند.

مدیر حوزه‌ علمیه کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: حوزه علمیه استان موقوفه ای ندارد و از طرفی چون زیرساخت ها فراهم نبود، مدارس علمیه چندانی در استان تاسیس نشده، به همین دلیل طلاب ما به سایر استان‌ها می‌رفتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهی ادامه داد: هم به دلیل طلبه‌خیز بودن و هم اینکه طلاب ما در سایر استان‌ها هستند، مصوب شود که حوزه‌های علمیه سایر استان‌ها نه تنها در مواقع بحرانی، بلکه در مواقع عادی و ضروری و در طول ایام سال معین کهگیلویه و بویراحمد شوند و استان را پوشش دهند.

مدیر حوزه‌ علمیه کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مدارس علمیه استان به لحاظ انسجام و هماهنگی درون استانی هیچ مشکلی ندارند، افزود: به لحاظ مالی و معیشتی شرمنده طلاب می‌شویم.

حجت‌الاسلام والمسلمین پناهی ادامه داد: قطعا اگر امکانات در اختیار نماینده ولی‌فقیه در استان بود کمک و مساعدت می‌کردند، بنابراین در ستاد آسیب‌های اجتماعی و در استان قم مصوب شود سایر استان‌ها معین کهگیلویه و بویراحمد شوند.

مدیر حوزه‌ علمیه کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در گذشته که کهگیلویه و بویراحمد استان نبود و یا جزء خوزستان و یا فارس بودیم از موقوفات حوزه‌های علمیه این استان‌ها برخوردار می‌شدیم، ولی الان حوزه استان موقوفه ای ندارد و با مشکلاتی زیادی مواجه است.

وی خاطرنشان کرد: اگر اینگونه نگاه کنیم هم استان فارس هم خوزستان موقوفات زیادی دارند که می‌توانیم با حوزه‌های علمیه این دو استان رایزنی کنیم و درصدی از درآمد موقوفاتی که در اختیار مدیریت است، به استان ما اختصاص داده شود.

ارسال نظرات