۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۶۸۷۱۱۰

فعالیت جهادی ۱۰ هزار بسیجی استان فارس در میدان مقابله با کرونا

فعالیت جهادی ۱۰ هزار بسیجی استان فارس در میدان مقابله با کرونا
فارس - سردار بوعلی با بیان اینکه بیش از ۱۰ هزار بسیجی در عرصه مقابله با کرونا در استان فارس بصورت فعال حضور دارند، گفت: در صورت نیاز تمام سپاه فارس وارد عمل می شوند.

به گزارش خبرگزاری رسا ذر فارس، سردار یداله بوعلی در نشست مجازی با اصحاب رسانه با بیان اینکه همزمان با پیک پنجم بیماری کرونا سپاه و بسیج فارس با تمام امکانات و ظرفیت ها در کنار کادر بهداشت و درمان یاری رسان مردم هستند، اظهار کرد: بیمارستان مسلمین سپاه در شیراز با ۱۰۰ تخت عادی، ۱۸ تخت ویژه و ۴۰ تخت موقت به بیماران کرونا خدمات ارائه می کند.

وی ادامه داد: بیمارستان های پشتیبان نیز با همکاری سپاه فجر و بصورت مشترک با نیروهای مسلح استان فارس برپا شده اند که تاکنون به ۷۰۰ بیمار کرونا خدمات ارائه کرده و هم اکنون ۱۰۳ بیمار در این مراکز بستری هستند.

فرمانده سپاه فجر با بیان اینکه برای کمک به کادر بهداشت و درمان استان فارس مراکز ارائه خدمات درمانی و بستری موقت در سراسر فارس راه اندازی شده اند، گفت: هم اکنون این مراکز در شهرستان های جهرم، لارستان، آباده و شیراز با ظرفیت ۲۰۰ تخت موقت برپا شده که می توانند روزانه به ۱۰۰۰ نفر خدمات پزشکی، دارویی و درمانی ارائه کنند.

وی با تاکید بر آمادگی سپاه و بسیج فارس برای گسترش مراکز واکسیناسیون در سراسر استان، گفت: در قالب طرح شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی بیش از ۸ هزار بسیجی در حوزه پیشگیری، بیماریابی و حمایت از بیماران در حال فعالیت هستند، ۳۹۰ نفر در قالب گروه های جهادی بسیج به عنوان همیار بیمار در بیمارستان ها فعالیت می کنند و در فرآیند واکسیناسیون نیز ۷۳۷ نفر در حال ارائه خدمات مختلف در مراکز واکسیناسیون هستند.

سردار بوعلی با بیان اینکه در مجموع بیش از ۱۰ هزار بسیجی در عرصه مقابله با کرونا در استان فارس بصورت فعال حضور دارند، گفت: در صورت نیاز تمام مراکز سپاه فارس برای برپایی مراکز واکسیناسیون در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار خواهد گرفت و همچنین آمادگی داریم نیاز دانشگاه علوم پزشکی به وسائل نقلیه و خودرو را برطرف کنیم.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش با اعلام اینکه در قالب طرح نذر رهایی در نظر داریم ۸۱ زندانی جرائم غیر عمد را با کمک خیرین نیک اندیش از زندان آزاد کنیم، گفت: رزمایش عاشورائیان بسیج فارس از ابتدای ماه محرم آغاز شده و طبق برنامه ریزی بیش از ۴۰ هزار بسته معیشتی همزمان با دهه اول محرم به اقشار نیازمند استان فارس اهدا می شود.

فرمانده سپاه فجر با بیان اینکه در دهه ولایت نیز بیش از ۵۴ هزار بسته معیشتی با مشارکت خیرین نیک اندیش به اقشار نیازمند استان فارس اهدا شد، خاطرنشان کرد: با آزادی ۸۱ زندانی همزمان با دهه اول محرم، مجموع آمار زندانیان آزاد شده در مجموع مراحل طرح نذر رهایی در فارس به بیش از یک هزار نفر خواهد رسید.

ارسال نظرات