۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۶۸۷۲۴۵

توضیحات قالیباف درباره روند بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در صحن مجلس

توضیحات قالیباف درباره روند بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در صحن مجلس
رییس مجلس گفت: رئیس جمهور طبق ماده ۲۰۴ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی ۱۵۰ دقیقه فرصت دارد که از گزینه‌های پیشنهادی خود دفاع کند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز پس از دفاع آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور از وزرای پیشنهادی خود، اظهار داشت: در بحث کلیات برنامه و معرفی وزیران پیشنهادی رئیس جمهور طبق ماده ۲۰۴ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی۱۵۰ دقیقه فرصت دارند، که از این فرصت به مدت یک ساعت استفاده کرده‌اند.

وی افزود: طبق آیین نامه داخلی مجلس، رییس‌جمهور در دو نوبت فرصت دارد که صحبت کند که سر جمع این دو نوبت دو ساعت و نیم خواهد بود، سپس 10 نفر از نمایندگان که ۵ نفر به عنوان موافق و ۵ نفر به عنوان مخالف هر کدام به مدت ۱۵ دقیقه صحبت خواهند کرد و پس از اتمام صحبت موافقان و مخالفان، رئیس جمهور از وقت باقیمانده خود که یک ساعت و نیم است در پاسخ به سوالات مخالفان توضیحاتی را ارائه خواهد کرد.

قالیباف در ادامه عنوان کرد: چنانچه رئیس جمهور تشخیص دهد که شخص دیگری به سوالات نمایندگان پاسخ دهد، آن فرد پاسخ خواهد داد و پس از اتمام کلیات برنامه وارد شور می‌شویم که تک تک وزرا در صحن مجلس کار خود را ادامه خواهند داد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹
موفق باشند..
0
0