۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۶۸۷۲۴۸
حجت الاسلام بحرینی:

مخالفت من با برنامه وزراست نه خود وزرا

مخالفت من با برنامه وزراست نه خود وزرا
نماینده مردم مشهد در مجلس با تأکید بر اینکه بانک‌های خصوصی عامل بی انضباطی شدید مالی و پولی ریشه تورم در ایران است گفت: مخالفت من با برنامه وزراست نه خود وزرا.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدحسین حسین زاده بحرینی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی امروز در جلسه علنی مجلس و در مخالفت با کلیات برنامه‌های وزرای پیشنهادی کابینه آیت‌الله رئیسی اظهار داشت: آیت‌الله رئیسی در سخنرانی خود در صحن علنی مجلس خطوط کلی دولت‌شان را با مردم در میان گذاشتند؛ در مهلت قانونی مقرر کابینه دولت آیت‌الله رئیسی به مجلس معرفی شد و ما نظراتمان را بیان کردیم.

نماینده مردم مشهد در مجلس تصریح کرد: به دلیل حضور افراد جوان، مصمم، با نشاط، خوشفکر و  عالِم در کابینه آیت‌الله رئیسی از وی تشکر می‌کنم. این کابینه مورد قبول و حمایت ماست.

حجت الاسلام بحرینی گفت: آنچه امروز در اختیار ماست و از یک هفته قبل در کمیسیون‌ها در این باره صحبت کرده و جلسات متعدد با وزرا داشته و با آنها گفتگو کرده مشخص شد که مجموعه‌ای از برنامه‌های مجزا و متفرقه از سوی وزرا به مجلس ارائه شده که بسیاری از برنامه‌های وزرا و به ویژه برنامه‌های اقتصادی آن خوب است اما ترکیب این برنامه‌ها بایستی بررسی شود.

وی افزود: از دولت توقع داشتیم که یک برنامه جامع و منسجم ارائه می‌کرد که هر بخشی از آن توسط یک وزیر اجرایی می‌شود.

نماینده مردم مشهد در مجلس اظهار داشت: بسیاری از مسائل در کشور برای ایران مهم است اما این مسائل فراوزارتخانه‌ای است و ما این موضوع را در برنامه وزرا نمی‌بینیم. در حالی که این موضوع مسأله اصلی اقتصاد کشور محسوب می‌شود.

رییس کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس گفت: امروز با معضل و مسأله‌ای با عنوان دیوانی کشور مواجه هستیم که در حقیقت بروکراسی پنهان است؛ ما با حجم زیادی از کارمندان مواجه هستیم که قراردادهای متعدد شرکتی، قراردادی، قانون کار و... دارند و قرار است رئیس جمهور، کشور را با همین دیوان‌سالاری اداره کند.

حجت الاسلام بحرینی گفت: در یک دستگاه و یک اداره و یک اتاق ممکن است چند جور کارمند با قراردادهای مختلف حضور داشته باشند که دریافتی آنها متفاوت است و گاها حتی یک سوم کارمند هم‌اتاقی خود حقوق می‌گیرند.

وی افزود: توقع داشتیم که آیت‌الله رئیسی در باره مسائل فراوزارتخانه‌ای برنامه خود را به مجلس ارائه دهند.

نماینده مردم مشهد در مجلس با بیان اینکه بخشی از صندوق‌های بازنشستگی در وزارت رفاه است و بخشی دیگر در وزارتخانه‌های دیگر، خاطرنشان کرد: صندوق بازنشستگی کشور یک معضل بالفعل اقتصاد ایران است که هر سال در بودجه سنواتی اعتباری را برای ارائه مستمری به بازنشستگان دولت مصوب می‌کنیم.

حجت الاسلام حسین زاده بحرینی اضافه کرد: مشکل جدی کشور محیط زیست است؛ چراکه 80 درصد جنگل‌های ما در 40 سال اخیر نابود شده و رئیس جمهور باید درباره آلودگی‌های محیط زیستی و آلودگی‌های هوا به ویژه در شهرهای تهران، مشهد و... برنامه بدهد و بگویند که کدام وزارتخانه باید این آلودگی‌ها را رفع کند.

وی افزود: مسأله کسری بودجه بسیار جدی است و رهبر معظم انقلاب آن را ام‌الخبائث نامیدند که موضوعی فراوزارتخانه‌ای است.

نماینده مردم مشهد در مجلس با اشاره به مشکلاتی که بانک‌ها برای کشور به وجود آورده‌اند تصریح کرد: ریشه تورم در ایران ناشی از کسری بودجه و بی‌انضباطی بانک‌هاست این در حالی است که از دهه 80  که بانک‌های خصوصی در ایران ایجاد شدند به دلیل عدم رگلاتوری شاهد بی انضباطی پولی و مالی بانک‌ها در کشور هستیم که دود آن به چشم همه ملت رفته است.

حجت الاسلام حسین زاده بحرینی با تأکید بر اینکه بعد از 8 سال فعالیت دولت یازدهم و دوازدهم باید بگویم که متأسفانه‌ بانک‌ها آن دولت‌ها را زمین زده‌‌اند گفت: آقای رئیسی! شما باید مراقب باشید بانک‌ها شما را زمین نزنند. این در حالی است که در این باره برنامه‌ای را از سوی وزرا ندیدیم و به نظر می‌رسد که بانک‌های خصوصی در حال زمین زدن دولت‌ها هستند.

وی در پایان گفت: مخالفت من مخالفت با وزرا نیست، بلکه مخالفت با برنامه‌های وزراست، وگرنه از کلیت کابینه دفاع می‌کنم.

ارسال نظرات