۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۶۸۷۳۲۰

تبیین معارف مکتب حسینی با ابزار هنر و رسانه

تبیین معارف مکتب حسینی با ابزار هنر و رسانه
حجت الاسلام سید بهاءالدین ضیایی گفت: باید سیره و سبک زندگی امام حسین(ع) و یاران عاشورایی اش را با هنرمندی هر چه تمام برای آحاد مردم و نسل جوان تبیین و تشریح کنیم.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا،حجت الاسلام سید بهاءالدین ضیایی،طی سخنانی در اولین شب از مراسم عزاداری هیئت هنر و رسانه قم که در مجتمع آموزشی فرهنگی هدایت برگزار شد، با اشاره به این که دنیا امروز حقیقتاً تشنه دریافت معارف اهل بیت (ع) به خصوص به واسطه مکتب امام حسین(ع) است، اظهار داشت: آن چه مهم است این که ما در وضعیت کنونی با درک اهمیت رسالت تاریخی خود بتوانیم با ابزار هنر و رسانه، جهانیان را با معارف مکتب حسینی آشنا کنیم.

وی افزود: باید سیره و سبک زندگی امام حسین(ع) و یاران عاشورایی اش را با هنرمندی هر چه تمام برای آحاد مردم و نسل جوان تبیین و تشریح کنیم، چرا که هر کسی این راه و سبک زندگی را انتخاب کند، قطعاً سعادتمند خواهد شد.

این سخنران در ادامه با اشاره به اهمیت فوق العاده دعا و مناجات در آموزه های دینی ما اظهار داشت: امام سجاد(ع) با نهضت فرهنگی خویش و به خصوص بهره گیری از ظرفیت دعا و مناجات، جامعه مرده ی آن زمان در مدینه را زنده و متحول کرد و ما باید سیره و روش حضرت در پیشبرد نهضت فرهنگی و تربیتی را الگوی خویش قرار دهیم.

 کارشناس دینی خاطرنشان کرد: یادمان نرود که چقدر اهل بیت(ع) زحمت ما را کشیده اند و این در حالی است که ما با وظیفه شناسی و عمل درست به وظایف دینی و شرعی و اخلاقی خویش می توانیم تا حدودی قدردان زحمات و تلاش های حضرات معصومین(ع) باشیم.

ارسال نظرات