۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۶۸۷۶۱۱
دبیرکل جنبش «نجباء» عراق:

شهر «طارمیه» باید از لوث تروریست‌های تکفیری داعش پاکسازی شود

شهر «طارمیه» باید از لوث تروریست‌های تکفیری داعش پاکسازی شود
شیخ اکرم الکعبی در سخنانی بر لزوم پاکسازی شهر «طارمیه» واقع در بغداد از لوث تروریست های تکفیری داعش تأکید کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، شیخ اکرم الکعبی دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی «نجباء» عراق به اقدامات تروریستی داعشی ها در طارمیه واقع در بغداد واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی نجباء در این خصوص گفت: با صداهایی که برای حمایت از داعشی‌ها به منظور جلوگیری از پاکسازی طارمیه بلند می‌شود، مخالفیم. مبارزه با تروریسم یک مسئولیت همگانی است و طارمیه باید از لوث داعش پاکسازی شود.

طی دو هفته اخیر منطقه «الطارمیه» بغداد شاهد فعالیت برخی از عناصر تروریستی بوده است. در همین ارتباط، چند روز پیش شماری از رزمندگان تیپ ۱۲ سازمان «حشد شعبی» بر اثر کمین تروریستی داعش در الطارمیه به شهادت رسیدند. پس از آن، «برهم صالح» رئیس جمهور عراق به حادثه مذکور واکنش نشان داد و آن را به شدت محکوم کرد.

واقعیت این است که از طارمیه به عنوان «کمربند امنیتی بغداد» یاد می‌شود. این منطقه از لحاظ جغرافیایی اهمیت ویژه ای دارد. اهمیت طارمیه تنها در نزدیکی آن به بغداد نهفته نیست، بلکه نکته حائز اهمیت درخصوص این منطقه، آن است که طارمیه ۴ استان مهم و حیاتی عراق را به یکدیگر مرتبط می‌سازد. از جمله این استان‌ها می‌توان به بغداد، صلاح الدین، دیالی و الانبار اشاره کرد./۹۸۸/

منبع: سومریه نیوز

ارسال نظرات