۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۴
کد خبر: ۶۸۷۸۹۲

شیائومی آپدیت جهانی MIUI 12.5 Enhanced را برای کدام گوشی‌ها عرضه می‌کند؟

شیائومی آپدیت جهانی MIUI 12.5 Enhanced را برای کدام گوشی‌ها عرضه می‌کند؟
با توجه به جدیدترین خبرهای منتشر شده، به نظر می‌رسد شیائومی قصد دارد نسخه‌ی بهبود یافته‌ی رابط کاربری MIUI 12.5 را تحت عنوان MIUI 12.5 Enhanced برای مدل جهانی گوشی‌های سری Mi 11 و Mi 10 عرضه کند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از دیجی کالا مگ؛ با توجه به جدیدترین خبرهای منتشر شده، به نظر می‌رسد شیائومی قصد دارد نسخه‌ی بهبود یافته‌ی رابط کاربری MIUI 12.5 را تحت عنوان MIUI 12.5 Enhanced برای مدل جهانی گوشی‌های سری Mi 11 و Mi 10 عرضه کند.

شیائومی در تاریخ ۱۳ آگوست امسال (۲۲ مرداد)، آپدیت رابط کاربری MIUI 12.5 Enhanced را برای گوشی‌هایش در کشور چین عرضه کرد. قرار بود اولین دسته از گوشی‌ها تا امروز به این رابط جدید آپدیت شوند اما امروز یک اتفاق جالب دیگر رخ داد و آن هم این بود که شرکت رسما اعلام کرد این آپدیت قرار است به‌زودی برای مدل جهانی گوشی‌هایش هم عرضه شود.

با توجه به اعلام شرکت، نه (۹) گوشی از پرچم‌داران امسال و سال گذشته‌ی شرکت یعنی سری Mi 11 و Mi 10 قرار است این آپدیت را در سراسر جهان دریافت کنند که شما عزیزان می‌توانید در زیر، نام آن‌ها را مشاهده کنید.

  • شیائومی می ۱۱
  • شیائومی می ۱۱ اولترا
  • شیائومی می ۱۱i
  • شیائومی می ۱۱X پرو
  • شیائومی می ۱۱X
  • شیائومی می ۱۰T پرو ۵G
  • شیائومی می ۱۰T 5G
  • شیائومی می ۱۰ پرو ۵G
  • شیائومی می ۱۰ ۵G

البته باید به این نکته هم اشاره داشته باشیم که لیست گوشی‌های واجد شرایط شیائومی برای دریافت آپدیت رابط کاربری MIUI 12.5 Enhanced بسیار بیشتر از چیزی است که اکنون مشاهده می‌کنید؛ این در حالی است که برخی از آن گوشی‌ها مدل جهانی هم دارند اما در لیست بالا خبری از آن‌ها نیست. بنابراین می‌توان انتظار داشت طی روزهای آینده به تعداد این ۹ گوشی افزوده شود.

همان‌طور که از نام این رابط پیداست، نباید انتظار تغییرات گسترده‌ای را از آن داشته باشیم. حتی MIUI 12.5 به نسبت MIUI 12 تغییرات چشمگیری نداشت. با این حال از لحاظ پایداری، مصرف بهینه و چیزهایی از این دست، گوشی‌هایی که این نسخه را دریافت می‌کنند وضعیت بهتری به نسبت قبل خواهند داشت.

قابلیت جدیدی هم که به این رابط اضافه شده است، Atomic Memory نام دارد که مصرف رم را بهینه می‌کند تا بدین ترتیب گوشی بتواند اپلیکیشن‌های بیشتری را بدون مشکل در پس‌زمینه اجرا کند. یک قابلیت جدید دیگر، کاهش توان پردازنده‌ی مرکزی در یک سری شرایط خاص است؛ به این صورت که مثلا توان پردازنده ۱۵ درصد کاهش پیدا می‌کند تا در مصرف باتری ۸ درصد صرفه‌جویی شود. البته این اتفاق زمانی که به پردازنده و تمام قدرت آن نیاز دارید رخ نمی‌دهد.

  • شیائومی مشکل سنسور مجاورت در برخی از گوشی‌هایش را حل می‌کند

شیائومی MIUI 12.5

قابلیت دیگر، حافظه‌ی مایع یا همان Liquid Storage نام دارد که حافظه‌ی داخلی را در بهترین شرایط ممکن نگه می‌دارد. بدین ترتیب عمر این قطعه دیرتر به پایان می‌رسد. این ادعایی است که شیائومی در رابطه با قابلیت جدید خود مطرح کرده است و نمی‌دانیم آیا درست است یا خیر. به صورت تئوری، حافظه‌ی مایع باعث می‌شود عمر حافظه‌ی داخلی طی فرایند خواندن و نوشتن در مدت ۳۶ ماه، تنها ۵ درصد کاهش پیدا کند.

همان‌طور که اشاره شد، گوشی‌های زیادی احتمالا به لیست بالا اضافه خواهند شد منتها فعلا در رابطه با نوع و تعداد آن‌ها اطلاعی نداریم تا اینکه خبرهای بیشتر و رسمی در این باره منتشر شود.

ارسال نظرات