۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۶۸۸۱۵۲
شخصیت لبنانی:

واردات سوخت از ایران، لبنان را از فروپاشی نجات می‌دهد

واردات سوخت از ایران، لبنان را از فروپاشی نجات می‌دهد
عبداللطیف فضل‌الله یک شخصیت لبنانی با استقبال از صادرات سوخت ایران به لبنان اعلام کرد که این تصمیم یک نیاز فوری برای کشور است و مردم این کشور را نجات می‌دهد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، عبداللطیف فضل‌الله رئیس جمعیت الفکر العاملی لبنان اعلام کرد: از همه ابتکاراتی که در نجات کشور از فاجعه معیشتی و اقتصادی در سایه فساد گسترده داخلی و توطئه آشکار بین‌المللی و تبانی مشکوک برخی کشورهای عربی سهیم باشد٬ استقبال می‌کنم.

وی در همین راستا تأکید کرد که خرید سوخت از جمهوری اسلامی ایران یک نیاز فوری ملی برای لبنان جهت جلوگیری از سقوط کشور و قربانی شدن مردم است.

عبداللطیف فضل‌الله تصریح کرد: ناتوانی در تشکیل دولت و پایان دادن به فروپاشی معیشتی کشور نشان می‌دهد که ما در برابر یک بحران ملی در نتیجه بن‌بست سیاسی قرار داریم.

این شخصیت لبنانی تصریح کرد، ادامه رویکرد سیاست فرقه‌گرایانه نشان‌دهنده عدم احساس مسئولیت ملی میان طبقه سیاسی فاسد و بحران اخلاقی و انسانی برخی مسئولان است.

وی همچنین گفت، دولتی که بر اساس سهم‌خواهی‌های داخلی و اراده‌های خارجی مشکوک اداره شود و ملاحظات ملی و انسانی را مورد توجه قرار ندهد هرگز نخواهد توانست نقش اصلاحی داشته باشد و کشور را نجات دهد.

کاهش عرضه سوخت، باعث خاموشی‌های گسترده و ایجاد صف‌های طولانی در لبنان شده است. بحران اما تنها به سوخت محدود نیست و حتی نان هم در این کشور به‌سختی پیدا می‌شود. بسیاری از نانوایی‌ها مجبور شده‌اند کار خود را تعطیل کنند و بسیاری از بیمارستان‌ها هم با مشکل جدی روبه‌رو هستند. معترضان هم از بی‌تحرکی مسئولان خود خشمگین شده و بسیاری جاده‌های سراسر کشور را مسدود کرده‌اند.

ادامه این وضعیت نابسامان در لبنان شعله‌ور شدن هرچه بیشتر خشم و اعتراضات عمومی در این کشور را سبب شده است، با این حال با وجود تمام اعتراضات، هنوز تغییری در وضعیت این کشور پدید نیامده است و بحران‌های در هم تنیده اقتصادی و اجتماعی، لبنان را در بر گرفته است./۹۸۸/

منبع: روزنامه البناء

ارسال نظرات