۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۶۸۸۲۸۹
ایستگاه رسانه‌ای اسلام (۶)؛

لزوم توجه ویژه حوزه به ظرفیت اربعین

لزوم توجه ویژه حوزه به ظرفیت اربعین
حجت الاسلام و المسلمین گرجیان گفت: گردهمایی اربعین مردمی است اماباید مدیریت شود، مسئولین فرهنگی و حوزه علمیه در رأس نهادهای دینی باید توجه ویژ ای به این ظرفیت داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی گرجیان، عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم (ع) در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا با توجه به فرهنگ اربعین گفت: فرهنگ اربعین جهانی است و تنها باید مانع زدایی بشود، وجود مقدس امام سجاد علیه السلام و حضرت زینب سلام الله علیها و اهل بیت حرکت و پیامشان زمانمند و مکانمند نیست و متعلق به یک جای خاص نیست، بلکه آسمان ها هم با فرهنگ سیدالشهدا علیه السلام آشناست.

وی با اشاره به فرهنگ اربعین افزود: گاهی غبارهایی می آید و این غبارها اجازه آن را نمی دهد که از آیینه وجودی اهل بیت آنگونه که شایسته است استفاده بشود، گاهی ابری می آید و مانع نمایان شدن چهره زیبا و عالم تاب خورشید می شود، امروز بسیاری از این غبارها به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا بویژه حاج قاسم کنار رفته است و ما باید سربازی برای متصل کردن فرهنگ اربعین به مهدویت باشیم.

استاد حوزه و دانشگاه اضهار داشت: با توجه به اینکه فرهنگ اربعین و مهدویت، فرهنگی جهانی است، باید این دو را به جهانیان بیشتر شناساند و زبان اربعین، زبان عشق الهی است و به ظاهر اباعبدالله در این راه تمام هستی اش را باخت اما در واقع ذخیره کرد و چون امام همۀ هستی اش را در راه خدا داد خدا هم همه چیز را در اختیار سیدالشهدا قرار دادند.

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم (ع) با اشاره به مسئولیت نهادهای فرهنگی و دینی ابراز کرد: این حرکت مردمی است اما باید مدیریت شود، مسئولین فرهنگی و حوزه علمیه در رأس نهادهای دینی باید توجه ویژ ای به این ظرفیت داشته باشد و با برنامه ریزی دقیق بتوانند از این ظرفیت معجزه وار در راستای معرفی اهل بیت و پیام های عاشورا به حاضرین در این راهپیمایی تلاش کرد.

حجت الاسلام و المسلمین گرجیان در پایان با اشاره به نقش حوزه علمیه تصریح کرد: حوزه علمیه باید ستاد معرفتی تشکیل بدهد و این ستاد در طول سال ادامه دار باشد و در عرصه های دیجیتال، نمایش نامه، کتابچه های جیبی پرمغز تلاش کند، متأسفانه کار ما اغلب مردمی است و کار ستادی نداریم، فضا برای متصل کردن دل ها به امام حسین مهیا است و تنها یک همت برای مدیریت این فضای معنوی لازم است.

ارسال نظرات