۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۶۸۹۴۳۰
نماینده مجلس خبرگان در گفت‌وگو با رسا:

مردمی بودن شاخصه دولت تراز اسلامی/ مشکلات ۸ سال گذشته چند روزه حل نمی شود

مردمی بودن شاخصه دولت تراز اسلامی/ مشکلات ۸ سال گذشته چند روزه حل نمی شود
حجت الاسلام والمسلمین مجتهدشبستری شاخصه دولت اسلامی را ارتباط آسان و بدون تشریفات ملت با سران نظام و دولتمردان دانست و گفت: حل مشکلات مردم زمان بر است.

حجت الاسلام والمسلمین جواد مجتهدشبستری، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به سفرهای استانی رییس جمهور به مناطق محروم کشور، گفت: شعار انتخاباتی آیت الله رئیسی تشکیل دولت قوی و مردمی بوده و یکی از عوامل اقبال مردم و انتخاب ایشان به عنوان رییس جمهور چهره مردمی وی بوده است.

وی با بیان اینکه یکی از شاخص های مهم حکومت اسلامی، مردمی بودن مسؤولان است، افزود: در نظام اسلامی نباید حجابی میان مسؤولان و مردم وجود داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهدشبستری بیان کرد: طبق روایت ائمه اطهار(ع) کسی که میان خود و مردم حجابی قرار دهد و به مردم اجازه دیدن خود را ندهد، اهل دوزخ است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: مدیر و مسؤولی که امکان دیدار مردم جامعه را با خود ندهد و درب محل کار او به روی مراجعین بسته باشد، وی هیچ اطلاعی از مدیریت اسلامی ندارد.

وی با اشاره به اینکه شاخصه مهم نظام و دولت اسلامی ارتباط آسان و بدون تشریفات ملت با سران نظام و دولتمردان است، افزود: برخی از مسؤولان تنها با نشسن در دفتر خود گزارش های مردمی را استماع می کنند، اما مسؤول تراز نظام اسلامی باید حضور بدون واسطه میان مردم داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهدشبستری بیان کرد: مدیرانی که بدون واسطه پای درد دل مردم می نشینند، سبب می شود که ملت آن مسؤول را از جنس خود بدانند که پیگیر مشکلات آنهاست، از این رو اعتماد ملت به دولت و نظام اسلامی افزایش می یابد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم اظهار کرد: حضور و ارتباط مستقیم مسؤولان با مردم، اگر هم منجر به حل مشکلات آنها نشود، مرهمی بر زخم های مشکلات اقتصادی مردم بوده و سبب آرامش خاطر آنها خواهد شد.

وی با بیان اینکه حل مشکلات کشور زمان بر است، گفت: اینکه هیأت دولت سیزدهم به طور کامل مستقر شود و تمام مشکلات کشور را شناسایی کند و در پی راه حل و برنامه ریزی برای آنها باشد، زمان بر خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهدشبستری اظهار کرد: طبیعی است مشکلاتی که ناشی از سال‌ها بی توجهی و بی تدبیری دولتمردان گذشته به وجود آمده، چند روزه قابل حل نیست، از این رو حل این مسائل نیاز به زمان دارد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مردم برای حل مشکلات اقتصادی و بهبود معیشت صبوری داشته باشند، افزود: مردم با ارائه نظرات سازنده و صبر و تحمل خود در این مسیر به دولت سیزدهم کمک کنند و همچنین امیدواریم که کابینه دولت سیزدهم در حل مشکلات مردم موفق عمل کند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
فائزه داوددی
Iran, Islamic Republic of
۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۱
لطفا عکس جدید از ایشان کار کنید این عکس خیلی تکراری شده است
0
0