۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۷
کد خبر: ۶۸۹۶۹۴

پیام ملکه انگلیس به کیم جونگ اون به مناسبت روز ملی کره شمالی

پیام ملکه انگلیس به کیم جونگ اون به مناسبت روز ملی کره شمالی
بنابر اعلام پایگاه اینترنتی روزنامه دیلی میل، ملکه انگلیس به کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی پیامی ارسال کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی دیلی میل، کره شمالی هفته پیش روز ملی خود را جشن گرفت. گزارش شده است که کاخ باکینگهام تأیید کرده است که ملکه این پیام را از طریق اداره امور خارجه و کشور‌های مشترک المنافع ارسال کرده است. ملکه انگلیس هنگام ارسال پیام به سران خارجی، به توصیه وزارت امور خارجه عمل می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس گفت مانند سال‌های گذشته، ملکه به مناسبت روز ملی مردم کره شمالی، پیامی به مردم کره شمالی ارسال کرد.

تأیید ارسال این پیام در حالی صورت گرفت که کره شمالی اعلام کرد موشک‌های کروز دوربرد جدید خود را با موفقیت آزمایش کرده است. کره شمالی از این موشک‌ها به عنوان یک سلاح راهبردی با اهمیت تمجید کرد –که گفته می‌شود بیش از ۹۰۰ مایل پرواز می‌کند- و ادعا می‌شود این موشک‌ها با هدف تسلیح شدن با کلاهک‌های هسته‌ای توسعه پیدا کرده اند.

یک کارشناس برجسته در منطقه به روزنامه دیلی تلگراف گفت که در بحبوحه افزایش تنش‌های کره شمالی با همسایه جنوبی‌اش، زمان "جالبی" برای انگلیس بود تا از طریق اعلیحضرت "ژست دوستی" ارسال کند.

آیدان فاستر کارتر کارشناس مسائل کره شمالی و پژوهشگر ارشد جامعه شناسی در دانشگاه لیدز، گفت: "با توجه به تنش‌ها با کره شمالی، زمان جالبی برای ما برای ارسال این نشانه دوستی است. "

یکی از ویژگی روز ملی استقلال کره شمالی این بود که یک رژه نظامی شبانه در میدان کیم ایل سونگ پیونگ یانگ پایتخت کره شمالی و زیر نظر رهبر این کشور برگزار شد. این پیام ملکه انگلیس روز یکشنبه در روزنامه رسمی رودونگ سینمون منتشر شد.

شبکه دولتی کی سی ان‌ای کره شمالی این پیام ملکه را در یک گزارش خبری اعلام کرد. در این گزارش آمده است: "کیم جونگ اون رئیس امور دولتی جمهوری دموکراتیک خلق کره (کره شمالی)، در ۷ سپتامبر از سوی الیزابت دوم، ملکه پادشاهی انگلیس پیام تبریک دریافت کرد. "

در سال ۲۰۱۴، کیم یونگ نام، دومین مرد قدرتمند کره شمالی، برای تبریک تولد ملکه، نامه‌ای رسمی به او ارسال کرد. به گزارش خبرگزاری رسمی کره جنوبی، در این نامه "برای ملکه آرزوی سلامتی و خوشبختی شده است. "

انتهای پیام/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۰
همیشه انگلستان هست ، که به دیکتاتورا روحیه بده تا نخوت و غرور ابلهانشون جریحه دار نشه
0
0