۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۶۸۹۷۰۶
معاون تبلیغ حوزه علمیه خوزستان خبر داد؛

حضور هزار طلبه خوزستانی در طرح تربیتی مدارس امین

حضور هزار طلبه خوزستانی در طرح تربیتی مدارس امین
خوزستن - حجت الاسلام علیزاده گفت: هم‌اکنون بین ۷۰۰ تا یک هزار نفر از طلاب در این طرح شرکت کردند که امید است سال‌های آینده برای جذب در اولویت باشند.
به گزارش خبرگزاری رسا در خوزستان، حجت‌الاسلام عبدالمهدی علیزاده در نشست با مدیر مدرسه علمیه الزهرا (س) شوش و همچنین طلاب قبول شده در آزمون استخدامی آموزش و پرورش، با اشاره به سخنی از امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه «معلمی شغل انبیاء است» اظهار داشت: این سخن گهربار، رسالت حوزویانی که در مدارس امین فعالیت می‌کنند را دوچندان می‌کند؛ به همین دلیل باید در تدریس متحول کننده یک مجموعه باشیم نه صرفاً یک کلاس!.

وی بیان کرد: به شکرانه الهی، آمار بسیار خوبی از طلاب خوزستان در بدنه آموزش‌وپرورش شهرستان شوش وارد شدند که زحمت این کار بر عهده سرکار خانم موسوی، مدیری مدرسه علمیه الزهرا (س) شوش و دیگر خواهران مؤثر در این اقدام مبارک بودند.

حجت الاسلام علیزاده در ادامه افزود: یک‌سوم سهمیه پذیرش در بخش طلاب خواهران و یک‌چهارم آن در قسمت طلاب برادر بود و امیدوارم این اتفاق خوب در سال‌های آینده برای طرح امین جهادی نیز رقم خورد.

عضو کمیته همکاری‌های خوزستان گفت: نحوه فعالیت مدارس امین به دو صورت شکل می‌گیرد، نوع اول آن، قرارداد آموزش‌وپرورش با حوزه است که این نوع مدارس زیر نظر حوزه فعالیت کرده و نوع دوم آن، اعزام خواهران به مدارس دانش‌آموزی است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه خوزستان گفت: ارتباط طلاب با حوزه باید همچنان بعد از جذب آن در مدارس دانش‌آموزی حفظ شود؛ چراکه طلاب پس از این، فعالیت‌های خود را مانند گذشته زیر نظر مدرسه ادامه می‌دهند؛ ازاین‌رو باید تحت یک مجموعه بتوانیم هم‌پوشانی داشته باشیم و جزیره‌ای عمل نکنیم.

وی، خواستار تشکیل ستاد مدارس امین در استان خوزستان شد و گفت: این درخواست را از مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران و برادران استان خوزستان دارم تا ان‌شاءالله هم‌پوشانی خوب و منسجمی در این راستا شکل گیرد.

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به آمار ثبت‌نام طرح جهادی تربیتی امین، گفت: هم‌اکنون بین ۷۰۰ تا یک هزار نفر از طلاب خواهر در این طرح شرکت کردند که امید است سال‌های آینده برای جذب در اولویت باشند.

عضو کمیته همکاری‌های خوزستان ادامه داد: سابق بر این، به همت حجت‌الاسلام پورثانی و همکارانشان، فعالیت‌های خوبی در مدارس دانش‌آموزی صورت گرفته و هرساله به مدت ۱۰ روز، تقویم اجرایی مدارس نوشته می‌شد که در قسمت ابتدایی و متوسطه، تمام برنامه‌های ملی و مذهبی با برنامه صورت می‌گرفت و یک تقویم سالانه به مدیران و یک کتابچه به مبلغ بر اساس سند آموزش‌وپرورش و طرح تربیتی ارائه می‌شد که امید است این کار گسترش پیدا کند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه خوزستان در پایان گفت: برای ستاد فضای مجازی ۵۰ برنامه در ایام کرونا تعریف کردیم که نحوه، نوع فعالیت و ارتباط با دانش آموزان در آن به‌خوبی تبیین و ارائه شده که طلاب می‌توانند برای فعالیت‌های خود در مدارس، از این برنامه‌ها استفاده کنند.
ارسال نظرات