۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۷
کد خبر: ۶۸۹۷۱۹
بزرگداشت مقام فقهی اخلاقی عالم آمر به معروف و ناهی از منکر؛

آیین نکوداشت آیت الله خیری دامغانی برگزار می‌شود

آیین نکوداشت آیت الله خیری دامغانی برگزار می‌شود
سمنان _ آیین نکوداشت مرحوم «آیت الله شیخ غلامحسین خیری دامغانی ورکیانی» با قرائت پیام مدیر حوزه‌های علمیه برگزار می‌شود.
حجت الاسلام مصطفی ترابی دبیر اجرایی آیین بزرگداشت مقام فقهی اخلاقی عالم ربانی آیت الله شیخ غلامحسین خیری دامغانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، با اشاره به برگزاری مراسم اصلی این نکوداشت، روز پنجشنبه ۲۵ شهریورماه همراه با اقامه نماز مغرب و عشاء به امامت آیت الله سیدمحمود ترابی در صحن آستان مقدس امامزادگان جعفر و محمد (ع) دامغان، اظهار داشت: قرائت پیام آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور توسط حجت الاسلام والمسلمین رستمیان مدیر حوزه علمیه استان سمنان و امام جمعه شهرستان دامغان از جمله برنامه‌های این مراسم است.

وی با اشاره به صدور پیام‌هایی از سوی حضرات آیات سیدمحمد شاهچراغی و غلامعلی نعیم آبادی به مناسبت برگزاری این آیین نکوداشت و تجلیل از مقام عالم عامل آیت الله شیخ غلامحسین خیری دامغانی و سخنرانی استاد اخلاق حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آذری در این مراسم، افزود: این چهره کم نظیرعلمی و معنوی به گواه تاریخ و بیان شاگردان ایشان، احیاگر حقیقی فریضه الهی امربه معروف و نهی ازمنکر بود و از این رو نشست تخصصی بررسی راهکار‌های اجرایی امر به معروف و نهی ازمنکر به عنوان یکی از برنامه‌های جانبی این آیین نکوداشت امروز برگزار می‌شود.

حجت الاسلام ترابی ادای احترام جمعی از مسئولان و علمای شهرستان دامغان و خانواده این فقیه عالیقدر باحضور بر مزار مطهر وی واقع در آستان مقدس بکیربن اعین (ره) دامغان را از دیگر برنامه‌های بزرگداشت آیت الله شیخ غلامحسین خیری دامغانی برشمرد و گفت: دوکتاب " واعظ پارسا " زندگی نامه و حکایاتی از سیره عملی آیت الله خیری و " به احترام مادر " چهل حکایت از نتیجه اکرام به سادات در دنیا و آخرت (ترجمه بخشی ازکتاب فلاح المسلمین مرحوم آیت الله خیری) نیز در نشستی به میزبانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دامغان رونمایی می‌شود.

گفتنی است، آیت الله شیخ غلامحسین خیری دامغانی در ۱۲۶۰ هجری شمسی در روستای ورکیان شهرستان دامغان دیده به جهان گشود، تحصیلات حوزوی خود را در شهر‌های بهشهر، مشهد و نجف اشرف پی گرفته و تألیف پنج اثر پژوهشی در نظم و نثر از یادگار‌های زندگی پربرکت ایشان است، این آیت الهی در سال ۱۳۳۵ هجری شمسی وفات یافت.

شایان ذکر است، این استاد عالیقدر سال‌های متمادی در حوزه علمیه شهر‌های تهران و دامغان تدریس نمود و شاگردان برجسته‌ای همچون آیت الله العظمی مهدوی دامغانی، آیت الله سیدمحمد شاهچراغی، حجت الاسلام والمسلمین سید مسیح شاهچراغی، دکتر احمد مهدوی دامغانی و دکتر مهدی محقق از محضر این فقیه وارسته بهره برده اند. /۹۷۷/ت۳۱۰/
جواد رمضانیان
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
رحمانی
Iran, Islamic Republic of
۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲
خدا بر درجات این عالم فرزانه بیافزاید و به برگزارکنندگان این آیین توفیق دهد
0
0