۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۶۸۹۷۲۹

تقدیر اتحادیه علمای مسلمان لبنان از ابتکار دبیرکل حزب الله

تقدیر اتحادیه علمای مسلمان لبنان از ابتکار دبیرکل حزب الله
اتحادیه علمای مسلمان لبنان تاکید کرد که ابتکار سید حسن نصرالله برای واردات سوخت از ایران منجر به فعال‌سازی پرونده‌های مهم از جمله پرونده تشکیل دولت شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، اتحادیه علمای مسلمان لبنان با صدور بیانیه‌ای در واکنش به تشکیل دولت جدید این کشور، از این رویداد استقبال کرد. این انجمن در بیانیه خود آورده است: دولت جدید باید یک طرح شفاف اقتصادی برای نجات کشور از وضعیت کنونی ارائه دهد.

اتحادیه علمای مسلمان لبنان در ادامه بیانیه خود ضمن تقدیر از دبیرکل حزب الله آورده است: ابتکار سید «حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله برای واردات سوخت از جمهوری اسلامی ایران به لبنان به منظور بهبود زندگی مردم موجب فعال سازی پرونده‌های مهم و در راس آنها پرونده تشکیل دولت شد.

پیش از این، «احمد ریا» مسئول اطلاع رسانی حزب الله در البقاع لبنان گفته بود: محموله سوخت ارسالی ایران برای لبنان فردا از طریق بندر «بانیاس» سوریه وارد «بعلبک» لبنان می‌شود. مراسم استقبال از ورود تانکرهای سوخت و شکست محاصره در حضور شماری از مقامات لبنانی برگزار خواهد شد.

چندی پیش هم «شیخ علی دعموش» معاون رئیس شورای اجرایی «حزب الله» لبنان با اشاره به ارسال کشتی سوخت از سوی جمهوری اسلامی ایران برای کشورش، گفت: با ارسال کشتی سوخت ایران وارد مرحله شکستن محاصره آمریکا شدیم.

این مقام حزب الله لبنان افزود: ما همواره باید تلاش کنیم تا محاصره آمریکا علیه خود را بشکنیم. ارسال کشتی سوخت ایران به سمت لبنان در واقع تلاش‌های آمریکا برای تحت فشار قرار دادن لبنانی‌ها را با شکست مواجه ساخت./۹۸۸/

ارسال نظرات