۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۶۸۹۷۵۷
آیت الله رئیسی قبل از عزیمت به تاجیکستان:

آسیا از خزائن مهم فرهنگ و تحول بشری است

آسیا از خزائن مهم فرهنگ و تحول بشری است
رییس جمهور با بیان اینکه آسیا از خزائن مهم فرهنگ و تمدن بشری است، گفت: مسأله همکاری کشورهای منطقه و آسیایی از مسایل بسیار مهم و محوری است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی ظهر پنج شنبه قبل از ترک تهران به مقصد تاجیکستان به منظور شرکت در بیست و یکمین اجلاس سران کشورهای سازمان همکاری شانگهای، افزود: این سفر بنا به دعوت رسمی رییس جمهور تاجیکستان انجام می شود و علاوه بر حضور در اجلاس شانگهای و بیان دیدگاه ها و نظرات جمهوری اسلامی ایران، دیدارهایی نیز با سران و مسوولان عالی کشورهای شرکت‌کننده در این اجلاس خواهیم داشت.

آیت الله رئیسی با اشاره به دیدار و مذاکرات دوجانبه با همتای تاجیک خود در این سفر، اظهار داشت: متاسفانه مناسبات خوب دو کشور ایران و تاجیکستان با وقفه ای مواجه شده است که با این سفر یک فصل جدیدی را برای روابط در زمینه های مختلف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی با این کشور رقم خواهیم زد.

رییس جمهور با اشاره به اشتراکات فرهنگی، دینی و زبانی مردم ایران و تاجیکستان تاکید کرد: ارتباط با کشورهای منطقه جزو اولویت‌های جمهوری اسلامی ایران است و امیداریم در مجموعه مذاکراتی که با مسئولین عالی کشورها در این سفر انجام می شود تعامل بین کشورهای آسیایی بیش از قبل باشد و گام‌های جدیدی در این ارتباط برداشته شود.

آیت الله رئیسی تاکید کرد: برای گام عملی در رابطه با ارتباطات بین ایران و تاجیکستان، قراردادهایی برای همکاری در حوزه های مختلف اقتصادی، کشاورزی و حقوقی در این سفر امضاء خواهد شد که با اجرایی و عملیاتی شدن این قرادادها شاهد توسعه روابط دو کشور خواهیم بود.

ارسال نظرات