۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۶۸۹۸۵۰
دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی:

دیدار دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با مدیر حوزه علمیه خواهران

دیدار دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با مدیر حوزه علمیه خواهران
دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در جریان بازدید از مرکز داده امین با مدیر حوزه علمیه خواهران دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حمید شهریاری دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در جریان بازدید از مرکز داده اینترنتی امین در شهر قم وابسته به مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه خواهران دارای یک شبکه اجتماعی گسترده است، افزود: حوزه‌های علمیه خواهران توانسته است این شبکه را در بستر دیتاسنتری که راه‌اندازی کرده به صورت الکترونیکی در کنار هم قرار دهد و می‌تواند از این طریق نقش مهمی در تولید و انتشار محتوا داشته باشد.

وی با اشاره به بازدید خود از مرکز داده امین، اضافه کرد: منشا بسیاری از نوآوری‌های امروز جامعه حوزویان بوده‌اند و امروز طلاب در شبکه‌سازی و فعالیت شبکه‌ای بسیار فعالند، در بازدید از مرکز داده امین هم دیدیم که حوزه‌های علمیه خواهران قدم‌های مناسبی در این زمینه برداشته‌اند.

وی مولفه اصلی شبکه‌سازی را بدنه اجتماعی شبکه دانست که در سطح اجتماع گسترده شده است و افزود: اینکه سازمان‌ها به بلوغ و آمادگی برسند و با درک اهمیت شبکه‌سازی، فعالیت‌های فراسازمانی را شکل دهند به عمق دانش مدیران نسبت به ضرورت فعال‌سازی شبکه‌ها در این زمینه بستگی دارد تا در سطح شبکه‌های اجتماعی تاثیرگذاری کنند.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اقتضائات فضای شبکه‌ای اضافه کرد: فضای شبکه‌ای یک فضای توزیع‌یافته است که مغز تک تک افراد در آن تجمیع می‌شود تا فرامغزی را تولید کند و از طریق اتصال قدرت‌های کوچک به هم، یک هویت اجتماعی قدرت‌مند ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت و سودمندی شبکه‌ها گفت: دیر یا زود شبکه‌ها ایجاد می‌شوند و هر مدیری که در سازمان خود این مساله را درک کند، زودتر از دیگران از آن به نفع سازمانش استفاده خواهد کرد.

به دنبال مبادله کالا و خدمات فرهنگی در سطح جهان اسلام هستیم

دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی همچنین در ادامه با حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالکریم بهجت‌پور مدیر حوزه‌های علمیه خوهران کشور دیدار کرد.

شهریاری در این دیدار با اشاره به کلان‌پروژه‌های دردست اقدام مجمع تقریب مذاهب اسلامی از «شبکه سعید» به عنوان یکی از این پروژه‌ها یاد کرد و ادامه داد: در این شبکه به دنبال مبادله کالا و خصوصا خدمات فرهنگی در سطح جهان اسلام میان تک‌تک اعضای امت اسلامی هستیم.

وی با اشاره به اینکه ارائه خدمات فرهنگی در شبکه سعید منجربه تشکیل مرجع اطلاعاتی و ارتباطی میان مسلمانان می‌شود، ادامه داد: این بستر زمینه خدمات‌دهی و خدمات‌گیری مسلمانان نسبت به یکدیگر را فراهم می‌کند.

شهریاری اضافه کرد: این شبکه تنها بستر ارائه خدمات را فراهم می‌کند و اعضای امت اسلامی هستند که در آن نقش‌آفرین خواهند بود.

در این دیدار همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور مدیر حوزه‌های علمیه خواهران از حضور و نقش‌آفرینی حجت‌الاسلام و المسلمین شهریاری در مجمع تقریب مذاهب اسلامی اظهار خرسندی و از فعالیت‌های آن مجمع تقدیر کرد.

ارسال نظرات