۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۴
کد خبر: ۶۸۹۸۹۳

تقدیر آیت الله سعیدی از رییس جمهور و وزیران برای سرکشی به مناطق محروم

تقدیر آیت الله سعیدی از رییس جمهور و وزیران برای سرکشی به مناطق محروم
آیت الله سعیدی ضمن تقدیر از رییس جمهور در امر افزایش واردات واکسن کرونا گفت: امروز رییس جمهور محترم و هیات دولت در روزهای تعطیل سرکشی به مناطق محروم دارند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی، امام جمعه قم، در سخنان آدینه ای خود که از شبکه استانی نور پخش شد، با بیان اینکه امروز بشر در عرصه های مختلفی پیشرفت کرده، گفت: برخی جرم ها نیز پیشرفت و توسعه یافته و در فضای مجازی وارد حریم خصوصی افراد دیگر می شوند.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه حریم خصوصی افراد حقوق مردم است، ابراز کرد: خداوند در قرآن می فرماید بسیاری گمان های بد به دیگران گناه است، این آیه ما را در تجسس و ورود به حریم خصوصی دیگران منع می کند.

وی با بیان اینکه متأسفانه برخی در فضای مجازی به مستندسازی برای اشخاص می‌پردازند که این امر نامطلوبی است، افزود: نباید خطاها و اشتباهات مؤمنان را در فضای مجازی انتشار داد، زیرا این امر سبب از دست دادن اعتقاد دینی، بدگمانی به نظام و گمان بد به همدیگر خواهد شد.

امام جمعه قم اظهار داشت: در روایات آمده است فردی که خطای دیگران را افشا می‌کند، همانند کسی است که این کار را انجام داده و فردی که کار خیر را در جامعه انتشار و ترویج می دهد، همانند آن است که عمل را انجام داده است.

آیت‌الله سعیدی بر ضرورت حفظ حریم خصوصی دیگران تأکید کرد و افزود: هر فردی که خطایی مرتکب می شود، باید در درگاه الهی توبه کند و همچنین نباید خطای خود را برای دیگران بیان کند تا اینکه دیگران در امور شخصی وی تجسس نکنند.

وی با اشاره به اینکه در روایات به حسن ظن به همدیگر توصیه شده، گفت: برخی از روی جهل و ناآگاهی خطا و اشتباهی را مرتکب می شوند که باید آنها را امر به معروف و نهی از منکر و راهنمایی کرد.

نماینده مجلس خبرگان ابراز کرد: برخی از جرایم سازمان یافته را با نقشه های شوم دشمنان انجام می‌دهند که باید این اخبار را افشا کرد و همچنین باید دستگاه‌های امنیتی و قضایی با آنها برخورد جدی داشته باشند، اما نباید بدون هماهنگی دستگاه های امنیتی وارد عمل شد.

وی ضمن تقدیر و تشکر از رییس جمهور محترم و هیأت دولت سیزدهم در امر افزایش واردات واکسن و سرعت بخشی واکسیناسیون مردم گفت: امروز رییس جمهور محترم و وزیران محترم در روزهای تعطیل سرکشی به مناطق محروم دارند.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه باید مردم برای ساخت جامعه در تراز انقلاب اسلامی تلاش کنند، اظهار کرد: باید مردم برای پیشرفت جامعه و تحقق اهداف و آرمان های انقلاب سعی و تلاش داشته باشند.

ارسال نظرات