۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۶۹۰۱۵۳
آیت الله اعرافی:

تجارب گروه های جهادی طلاب باید ثبت و ضبط شود

تجارب گروه های جهادی طلاب باید ثبت و ضبط شود
مدیر حوزه‌های علمیه گفت:حضور جهادی روحانیت و طلاب در امدادرسانی از باب مستحب و واجب کفایی است؛ اما کارویژه روحانیت کار‌هایی هستند که فقط از طلبه‌ها بر می‌آید.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله اعرافی در نشستی با مسئولین کمیته مشاوره و روانشناسی ستاد حوزوی بحران و حوادث غیرمترقبه، ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت های جهادی این کمیته، گفت: کار این افراد از اهمیت ویژه ای برخوردار است و از همه آن ها صمیمانه تشکر و قدردانی می کنم؛ حضور جهادی روحانیت و طلاب در امدادرسانی از باب مستحب و واجب کفایی است؛ اما کارویژه روحانیت کارهایی هستند که فقط از طلبه ها بر می آید و روانشناسی با رویکرد اسلامی یکی از این کارها است.

وی افزود: مشاوره با رویکرد اسلامی یکی از کارویژه های اختصاصی روحانیت است و این گونه کار جهادی به این ترتیب متمایز از سایر فعالیت های جهادی به حساب می آید.

مدیر حوزه های علمیه، خاطرنشان کرد: بایستی از فعالیت های کمیته مشاوره و روانشناسی ستاد حوزوی بحران گزارشی مدون و جامع به مقام معظم رهبری، ستاد مقابله با کرونا، شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی حوزه ارائه شود تا در جریان این فعالیت های پرخیر و برکت قرار گیرند.

وی ارتباط بین کمیته مشاوره و روانشناسی ستاد حوزوی بحران با معاونت تهذیب را لازم دانست و گفت: باید ارتباط وثیقی بین کمیته مشاوره و روانشناسی ستاد حوزوی بحران با معاونت تهذیب و بخش مشاوره حوزه ایجاد شود تا با سازوکار مشخصی تعامل اثربخشی را بین آن ها شاهد باشیم.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: یکی از کارهای کمیته مشاوره و روانشناسی ستاد حوزوی بحران، باید پرورش طلبه مشاورباشد؛ این کار از طریق ارتباط گیری با مدارس علمیه و آموزش طلاب و اساتید حوزه قابل انجام است.

وی با اشاره به افزود: در درختواره دانشی و رشته ای حوزه های علمیه رشته های مرتبط با روانشناسی در حوزه اخلاق، تربیت و مشاوره به صورت ۱۵ رشته و ۱۴ گرایش در سطح سه و چهار تحصیلی تعریف شده است.

عضو شورای عالی حوزه، بیان داشت: درختواره دانش های مهارتی و کاربردی نیز شامل دوره های مهارتی و پودمانی مرتبط با مشاوره و روانشناسی می باشد.

وی گفت: جمع آوری تجارب و فعالیت های کمیته مشاوره و روانشناسی ستاد حوزوی بحران یکی از کارهای ضروری برای ثبت و در اختیار دیگران قرار گرفتن آن ها می باشد.

آیت الله اعرافی اظهار کرد: شایسته است جهت آمادگی این کمیته برای مقابله با موج های بعدی کرونا و مسائل مانند آن، طرح و برنامه مدونی تنظیم گردد.

وی در پایان با تأکید بر هویت حوزوی کمیته مشاوره و روانشناسی ستاد حوزوی بحران و حوادث غیرمترقبه، عنوان داشت: از مسئولین این کمیته می خواهیم برنامه ای جامع و ۵ ساله برای فعالیت های آینده و خطوط اصلی اشتغالات آن طراحی نمایند و آن را مبنای حرکت کمیته قرار دهند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
وحیدیان
Iran, Islamic Republic of
۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۰
خوب بود در انتها گزارش فعالیتهای ستاد حوزوی بحران و حوادث غیرمترقبه را نیز می نوشتید.
0
0