۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۶۹۰۱۶۱
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

ذخیره معنوی دفاع مقدس نظام را در برابر توطئه‌ها و فتنه‌ها بیمه کرده است

ذخیره معنوی دفاع مقدس نظام را در برابر توطئه‌ها و فتنه‌ها بیمه کرده است
خراسان شمالی – حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: ذخیره معنوی دفاع مقدس، مردم و دلسوزان را در صحنه نگاه داشته و اجازه نداده فتنه‌ها و طوفان‌ها علیه این نظام کارساز شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در دیدار امام‌جمعه و جمعی از مسؤولان شهرستان گرمه، با گرامیداشت فرارسیدن هفته دفاع مقدس، به تبیین دو نگاه مادی و معنوی به مقوله جنگ و دفاع پرداخت.

وی اظهار کرد: اگر تنها به زیان‌های مادی و دنیوی جنگ نگاه کنیم جز ضرر و زیان چیزی در آن نمی‌بینیم؛ اما اگر از منظر نگاه اهل‌بیت(ع) و حضرت زینب(س) به جنگ نگاه کنیم جز زیبایی چیزی در آن نخواهیم دید.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با بیان اینکه یک نگاه به واقعه عاشورا و کربلا شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش و آتش زدن خیمه‌ها و اسارت آل الله(ع) است، تصریح کرد: اما روی دیگر این سکه ایثار شهدای کربلا، شهامت، ظهور و بروز شجاعت‌ها، عبادت و مناجات، معامله با خداوند و ذخیره معنوی شدن برای همیشه تاریخ است.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در عصر کنونی نیز درست است که یک روی سکه جنگ هشت‌ساله ما از دست دادن جوانان و تخریب شهرها و روستاها و بخش‌های مهمی از کشور بود؛ اما روی دیگر آن، نقش جنگ در سازندگی معنوی و تربیتی جامعه و انقلاب است.

وی ادامه داد: جنگ دنیایی از معرفت و بستری برای هدایت ایجاد کرده بود؛ به‌گونه‌ای که وقتی جوانی وارد این فضای تربیتی می‌شد متحول شده و نگاه او به سمت خداوند متمایل می‌شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری اظهار کرد: ما در جنگ انقلاب خود را به دنیا صادر کرده و شعارهای دینی و انقلابی را به مردم جهان رساندیم و اکنون هم از ذخیره همان هشت سال جنگ استفاده می‌کنیم.

امام‌جمعه بجنورد تصریح کرد: در این دوره بیش از 30 ساله بعد از جنگ، طوفان‌ها و فتنه‌های فراوانی علیه ملت و نظام اسلامی ما ایجاد شد که هر کدام از این موارد به‌تنهایی برای نابودی یک نظام کافی بود؛ اما ذخیره معنوی زمان جنگ، مردم و دلسوزان را در صحنه نگاه داشت و اجازه نداد این فتنه‌ها و طوفان‌ها کارساز شود.

وی افزود: بر این اساس باید قدر این ذخیره معنوی را بدانیم و تا قیام قیامت به همه این داشته‌ها افتخار کرده و برای آن قدر و اجر و منزلت ویژه‌ای قائل باشیم./9314/پ210/

هادی رحیمی
ارسال نظرات