۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۶۹۰۱۹۹

ترجمه انگلیسی کتاب آیه تطهیر به زیور طبع آراسته شد

ترجمه انگلیسی کتاب آیه تطهیر به زیور طبع آراسته شد
کتاب آیه التطهیر توسط آیت الله محمد مهدی آصفی(ره) به رشته تحریر درآمده و جناب آقای عبدالله زنگو آن را در یک جلد و به 204 صفحه به زبان انگلیسی ترجمه کرده است.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا،کتاب آیه التطهیر توسط آیت الله محمد مهدی آصفی(ره) به رشته تحریر درآمده و جناب آقای عبدالله زنگو آن را در یک جلد و به 204 صفحه به زبان انگلیسی ترجمه کرده و انتشارات مجمع جهانی اهل بیت (علیهم السلام) آنرا در قطع رقعی منتشر و در اختیار علاقه مندان قرار داده است.

اثر حاضر تحلیلی از تاریخ پس از رحلت نبی مکرم اسلام(صلی الله علیه و آله) بر اساس آیه تطهیر می باشد. نویسنده، سی و سومین آیه از سوره احزاب را مهم‌ترین سند به منظور قضاوت پیرامون بسیاری از مسایل فکری و فرهنگی اسلامی برشمرده است. به باور وی، می‌توان با استناد به این آیه شریفه و موشکافی در آن، خط فکری اصلی اسلام در اصول و فروع را بازشناسی کرد. وی با مطالعه سنت نبوی و برخی از آیات دیگر قرآن، نظیر آیه اکمال به شناسایی موضوعی اهل بیت(علیهم السلام)پرداخته و موارد زیر را به عنوان نتیجه مباحث خود مطرح کرده است: خلافت بلافصل و امامت امام علی(علیه السلام)، استمرار امامت در امامان معصوم (علیهم السلام)و حجیت داشتن احادیث آن بزرگواران. وی در پایان به بررسی آیه مربوطه در کتاب‌های صحاح، مسانید و کتب تفسیری اهل سنت نیز پرداخته است.

مخاطبان محترم برای دریافت حضوری کتاب میتوانند به نشانی قم ـ بلوار جمهوری اسلامی ـ نبش کوچه 6 مجمع جهانی اهل بیت (علیهم السلام) مراجعه و یا برای دریافت غیر حضوری با شماره تماس 02532131307 تماس حاصل فرمایند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵
درود
0
0