۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۶۹۰۲۲۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران تأکید کرد؛

ضرورت توسعه شبکه تبلیغی و هم افزایی فعالان جبهه انقلاب در کشور

ضرورت توسعه شبکه تبلیغی و هم افزایی فعالان جبهه انقلاب در کشور
مازندران - مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران بر ضرورت تقویت و توسعه شبکه های تبلیغی در کشور و هم افزایی همه فعالان فرهنگی جبهه انقلاب تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در نشست هم اندیشی منطقه ای شهید بیاضی زاده که با حضور مدیران کل، معاونین فرهنگی و روسای ادارات تبلیغات اسلامی استان های شمالی در چالوس برگزار شد با اشاره به جایگاه مهم طرح امامان محله در کشور گفت: امامان محله در کاهش و رفع مسائل و آسیب های اجتماعی بسیار اثرگذارند و باید از همه ظرفیت های مساجد و خود مردم در این مسیر بیشترین بهره را گرفت.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری مراسم با شکوه اربعین حسینی با رعایت دقیق شیوه نامه ها و پروتکل های وزارت بهداشت و درمان، اظهار داشت: امامان محله باید از ظرفیت عظیم مساجد و عموم مردم در رفع معضلات، مشکلات و مسائل اجتماعی در محلات بهره گیری کنند و مساجد باید کانون همدلی و هم افزایی برای رفع و کاهش آسیب های اجتماعی باشد.

حجت الاسلام شکریان در ادامه با اشاره به برنامه ریزی برای ارتقاء و توانمند سازی امامان محلات در جهت بهره گیری از ظرفیت مساجد، افزود: در همه مقاطع حساس و بحران های مختلف به ویژه در ایام قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و در همین شرایط شیوع این ویروس کرونا، این مساجد محور همدلی و هم افزایی برای حل بحران های اجتماعی شد و همه به نقش بی بدیل آن در این بحران ها اذهان کردند.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود بسیاری از معضلات و آسیب های اجتماعی در جوامع اسلامی، تصریح کرد: کارکردهای فوق العاده و اثرگذار مساجد و امامان محله در بخش خدمات اجتماعی بر هیچ کسی پوشیده نیست و باید برای ارتقاء و توانمند سازی این دو معقوله در کنار هم برنامه ریزی داشت تا به موفقیت های بیشتری دست پیدا کنیم.

حجت الاسلام شکریان در ادامه سخنان خود با اشاره به رسالت مهم روحانیان در بخش تبلیغ و اثرگذاری آن در اقناع مخاطب، تاکید کرد: اهمیت مسأله تبلیغ از صدر اسلام تاکنون مورد توجه انبیاء الهی و اهل بیت(ع) و بزرگان دین بوده است و امروز با توجه به وجود شرایط این نیاز بیش تر از پیش احساس می شود که باید برای آن برنامه ریزی و هدفگذاری کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره تقویت و توسعه شبکه های تبلیغی در کشور و هم افزایی همه فعالان فرهنگی جبهه انقلاب، خاطر نشان کرد: هماهنگی، همدلی و مدیریت فعالیت های حوزه تبلیغ بسیار مهم است و این مهم باید با نگاه کارشناسانه و شناخت دقیق از وضعیت فرهنگی کشور صورت گیرد و قطعا این همدلی و هم افزایی در شبکه عظیم تبلیغی می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات، معضلات و بحران های اجتماعی باشد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اهمیت برقراری ارتباط و چگونگی کیفیت و اثربخش آن در روش تبلیغ دین، بیان داشت: با وجود اهمیت تبلیغ مسأله مخاطب هم در این فرآیند بسیار حائز اهمیت است و به طور قطع با وجود گسترش رسانه های دیداری و شنیداری این حوزه نیازمند نگرش جدی تر و برنامه ریزی بیشتر است.

حجت الاسلام غلامی، قائم مقام بنیاد هدایت نیز در ادامه این نشست با اشاره به اهمیت مواسات و همدلی ب مرکزیت و محوریت مساجد در کشور، گفت: تعظیم شعائر دینی یکی از مهم ترین رسالت های مهم سازمان تبلیغات اسلامی است و علاوه بر اهمیت تعظیم شعائر دینی باید حرکت های مهم و اثرگذار در سطح محلات، منطقه ها و در سطح جامعه با وجود امام محله و با مرکزیت و محوریت مساجد صورت گیرد.

وی در ادامه با اشاره به مجاهدت های فراوان روحانیان در همه مسائل و بحران های اجتماعی و کاهش آسیب ها و مشکلات، افزود: بیش از هفده هزار مسجد در مهرواره اوج در جهت همدلی و هم افزایی و مواسات با ظرفیت شبکه های عظیم تبلیغی و عموم مردم پای کار حل مشکلات و رفع مسائل اجتماعی مجاهدانه ایستادند.

حجت الاسلام غلامی با اشاره به وجود شبکه عظیم تبلیغی در کشور و کارهای مهم اثربخش و تاثیرگذار در حوزه تبلیغ، تصریح کرد: امروز بسیاری از امامان محله و مساجد علاوه بر بخش های فرهنگی به مسائل اجتماعی هم می پردازند که بسیار قابل توجه است و این حضور می تواند گره گشای بسیاری از مشکلات و مسائل اجتماعی باشد./950/پ210/

ارسال نظرات