۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۶۹۰۲۷۷
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

مطالبات از دولت باید واقع‌بینانه و معقول باشد

مطالبات از دولت باید واقع‌بینانه و معقول باشد
چهارمحال و بختیاری ـ حجت الاسلام والمسلمین نکونام گفت: مطالبات از دولت باید واقع‌بینانه و معقول باشد تا اداره و مشکلات به تدریج در کشور برطرف شود.

به گزارش خبرگزاری رسا در چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام امروز در آیین تجلیل و تکریم سراسری پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت در دانشگاه شهرکرد که از طریق ویدئو کنفرانس با سخنرانی رییس جمهوری همراه بود، تاکید کرد: تمامی افتخارات و بالندگی‌های رزمندگان ایرانی در هشت سال جنگ تحمیلی، به تأسی از رشادت‌های امام حسین(ع) و شهدای دشت کربلا بود.

وی افزود: مجاهدان و رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس، در عرصه مالی و جانی از خود ایثار و مجاهدت کردند تا بتوانند از اسلام و ایران در برابر دشمن متجاوز دفاع کنند.

نکونام دفاع مقدس را از زیباترین و مهم‌ترین عرصه‌های عمر با برکت جمهوری اسلامی ایران اعلام و تصریح کرد: بصیرت، شهادت‌طلبی، ایستادگی، ولایت‌مداری، ایثار و از جان گذشتگی را می‌توان از زیباترین مفاهیم دوران دفاع مقدس دانست.

وی در خصوص فعالیت دولت سیزدهم نیز یادآور شد: مطالبه‌ها از دولت باید واقع‌بینانه و معقول باشد تا با درک شرایط دولت و درس گرفتن از معنویت و شهادت‌طلبی رزمندگان، بتوان راه آنان را ادامه داد.

نکونام اظهار داشت: تجلیل از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس با تربیت نسل مجاهد و مقاوم و هچنین قرار گرفتن در مسیر صحیح، یعنی راه شهداء، محقق می‌شود.

در آیین تجلیل و تکریم سراسری از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت از تعدادی پیشکسوتان دوران دفاع مقدس به‌صورت نمادین و به نمایندگی از ۲۰ هزار پیشکسوت دوران دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری و خانواده‌های شهدای شاخص استان در عرصه‌های مختلف قدردانی شد.

در این  آیین همچنین از ۲۷ عنوان آثار فرهنگی دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری شامل ۱۶ عنوان کتاب، ۹ عنوان کتاب صوتی و دو عنوان تاریخ شفاهی رونمایی شد.

کتاب‌های رونمایی شده شامل "از تبار بی‌نشانی"، "هم نفس با طوفان"، "تا بی‌کرانه رفتن"، "راه سُرخ"، "تبسم سپید"، "عمود خیمه عشق"، "وارثان عطش"، "صبحی به رنگ دریا"، "شاخصی برای بودن" و "تا خدا فاصله‌اتی نیست"، "مادرانه۱" و "مادرانه ۲"، "مرد میدان" و "ماه ستارگان"، "جهاد ادامه دارد" ان و "پدرم باران شد" و کتاب‌های صوتی شامل "آب که می‌شنود"، "ابری‌ترین آواز"، "امید و آرزو"، "بیعت ما بختیاری‌ها"، "پهلوان اسماعیل"، "در امتداد دیروز" ، "روزهای دلدادگی"، "قلب این کتاب نیست" و "یاران دبستانی" است./1400/د101/

ارسال نظرات