۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۹
کد خبر: ۶۹۰۳۹۴
معاون تهذیب حوزه علمیه صادقیه خرم آباد:

تبیین فرهنگ عاشورایی مهم ترین راه مقابله با توطئه های دشمنان است

تبیین فرهنگ عاشورایی مهم ترین راه مقابله با توطئه های دشمنان است
لرستان- حجت الاسلام دالوندپور با تأکید بر ضرورت بازگو کردن تاریخ کربلا برای نسل امروز گفت: تبیین فرهنگ عاشورایی خنثی کننده توطئه های دشمنان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام  پیمان دالوندپور، عصر امروز در مراسم بزرگداشت اربعین حسینی در حوزه علمیه صادقیه خرم آباد، گفت: تبیین فلسفه قیام عاشوایی مهم ترین راه مقابله با توطئه های دشمنان است.

معاون تهذیب حوزه علمیه صادقیه خرم آباد افزود: ماه محرم و صفر فرصتی مناسب براي تبيين فلسفه ماندگار عاشورا است و از این فرصت ها باید برای آگاه سازی نسل امروز و نهادینه سازی فرهنگ عاشورا استفاده شود.

احیای امر به معروف و نهی از منکر نیاز جامعه است

حجت الاسلام دالوند پور با اشاره به اینکه از اهداف قیام عاشورا احیای فرهنگ امربه معروف و نهی از منکر بوده است، ادامه داد: احیای فریضه امر به معروف و نهی از منكر نیاز جامعه امروز بوده و سبب اصلاح جامعه از ناهنجاری های اجتماعی می شود.

وی بر ضرورت بهره مندی از فرصت های تبلیغی برای احیا و تبیین فرهنگ امربه معروف و نهی از منکر خاطرنشان کرد: این مهم سبب برقراری عدالت، رواج كسب حلال، تأمین امنیت اجتماعی می شود.

معاون تهذیب حوزه علمیه صادقیه خرم آباد عنوان داشت: در راستای تبیین فرهنگ عاشورا و احیای فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر مبلغان،مداحان، شعرا و گردانندگان هیأت های مذهبی نقش بسزایی دارند و باید حقایق تاریخ کربلا را برای نسل امروز بازگو کنند.

حجت الاسلام دالوند پور با اشاره به توطئه های دشمن برای دور ساختن جوانان از اهداف قیام عاشورا اظهارداشت: تبیین اهداف قیام عاشورا خنثی کننده توطئه های دشمنان است./9451/پ210/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات