۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۶۹۰۴۰۴

پیام تسلیت رهبر انقلاب درپی درگذشت حاج هاشم امانی

پیام تسلیت رهبر انقلاب درپی درگذشت حاج هاشم امانی
رهبر معظم انقلاب با صدور پیامی درگذشت مبارز پیشکسوت مؤمن و با اخلاص آقای حاج هاشم امانی را تسلیت گفتند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب با صدور پیامی درگذشت آقای حاج هاشم امانی را تلسیت گفتند.

متن پیام رهبر انقلاب به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

درگذشت مبارز پیشکسوت مؤمن و با اخلاص مرحوم آقای حاج هاشم امانی رحمة الله علیه را به خانواده‌ی محترم و دیگر منسوبان و چه دوستان و همگامان آن مرحوم تسلیت عرض میکنم و رحمت و رضوان الهی را برای وی مسألت مینمایم.

سیّد علی خامنه‌ای

۱ مهر ۱۴۰۰

پیام تسلیت رهبر انقلاب درپی درگذشت حاج هاشم امانی

مرحوم هاشم امانی متولد 1303 در خیایان خیام تهران و از بازاریان مذهبی و فعال در امور اجتماعی بود.

مرحوم امانی به همراه یارانش در جریان اجرای حکم شرعی حسنعلی منصور نخست وزیر شاه و عامل اجرای کاپیتولاسیون آمریکایی دستگیر شده بود. وی ابتدا به همراه شهیدان صادق امانی، محمد بخارایی، مرتضی نیک‌نژاد و رضا صفار هرندی به اعدام محکوم شد، اما رژیم شاه حکم او و شهید مهدی عراقی را به حبس ابد تغییر داد.

مرحوم حاج هاشم امانی سیزده سال در زندان شاه بود و کمی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به همراه دیگر یارانش نظیر مرحوم عسگراولادی از زندان آزاد شد و یاری نهضت امام (ره) را ادامه داد و پس از پیروزی انقلاب نیز هیچ مسئولیت دولتی و اجرایی را نپذیرفت.

وی از یاران شهید نواب صفوی در جمعیت فدائیان اسلام بود و پس از اعدام انقلابی حسنعلی منصور دستگیر و ابتدا به اعدام و سپس به حبس ابد محکوم شد.

مرحوم امانی که از پایه گذاران هیئت های موتلفه بود، باوجود شهادت دوستان نزدیک و همچنین برادرش حاج صادق امانی و تحمل سال ها زندان و شکنجه، هرگز از جهاد در راه خدا و مبارزه با رژیم طاغوت دست نکشید و در مهمترین حرکت ها و قیام های مردمی، از جمله 15 خرداد مشارکت داشت.

ارسال نظرات