۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۶۹۰۴۱۶
حجت الاسلام والمسلمین دیرباز در گفت‌وگو با رسا:

عضویت در سازمان همکاری شانگهای سبب افزایش عزت و اقتدار ایران در جهان شد

عضویت در سازمان همکاری شانگهای سبب افزایش عزت و اقتدار ایران در جهان شد
نماینده خبرگان گفت: عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای سبب عزت و اقتدار ملت ایران در جهان شد و به افزایش اتحاد و انسجام ملی کمک خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز، نماینده مردم استان آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به تبیین اهمیت و دستاوردهای عضویت دائمی ایران در سازمان همکاری شانگهای پرداخت و گفت: سازمان همکاری شانگهای از کشورهای قدرتمند آسیایی تشکیل شده است.

حجت الاسلام والملسمین دیرباز ابراز داشت: حضور آیت الله رئیسی و پذیرش عضویت دائمی ایران در سازمان همکاری شانگهای سبب ارتقا و اقتدار ایران در عرصه بین الملل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز بیان کرد: وجود اتحادیه اروپا سبب شده که کشورهای اروپایی وزنه و قدرت ویژه ای در روابط بین الملل داشته باشند و کشورهای اروپایی با چانه زنی های سیاسی و اقتصادی با دیگر کشورها منافع خود را تأمین کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای با تفاهم و همکاری همدیگر می توانند از منافع خود در برابر اتحادیه اروپا دفاع و پاسداری کنند و از این طریق توازن قدرت میان کشورهای غربی و آسیایی به وجود می آید.

وی با اشاره به مواضع و سخنان آیت الله رئیسی در نشست سران سازمان همکاری شانگهای گفت: مواضع رییس جمهور در جهت افزایش ارتقای همکاری و روابط تجاری ایران با کشورهای آسیایی و عضو این سازمان موثر خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز اظهار کرد: اقتدار سازمان همکاری شانگهای با عضویت جمهوری اسلامی ایران افزایش یافته و سبب افزایش قدرت چانه زنی و توازن قدرت در جهان خواهد شد.

وی با بیان اینکه در جهان سیاست، تعهد و صداقت کمتر به چشم می خورد، گفت: آموزه های اسلامی به ما اجازه نمی دهد که مذاکرات و تعهدات بین المللی را نقض کنیم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: نظام اسلامی ایران نشان داده حتی در شرایط تحریم های بی رحمانه بر اهداف خود استقامت و ایستادگی داشته و همچنین در روابط بین المللی خود صداقت و تعهد خواهد داشت، برخلاف آمریکا که یک طرفه از برجام خارج شد.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز اظهار داشت: عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای سبب عزت و اقتدار ملت ایران در جهان و سبب افزایش اتحاد و انسجام ملی شده، زیرا که سلایق مختلف سیاسی کشور هم صدا و هم راستا در جهت عزتمندی کشور در روابط بین الملل هستند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
حسام حیدرزاده
United Kingdom
۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۷
ارزشمند اقدامی بود.
0
0