۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۶۹۰۴۷۳

مارب همچنان صحنه درگیری

مارب همچنان صحنه درگیری
نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله عملیات جدیدی را در محور شمال غرب شهر مارب آغاز کرده اند و در جریان درگیری ها چند منطقه را آزاد و دهها تن از مزدوران و فرماندهان ارشد ائتلاف سعودی را از پای درآوردند.

مارب مهم ترین پایگاه اشغالی رژیم سعودی در خاک یمن همچنان صحنه درگیری هاست و نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله در روزهای گذشته عملیات جدیدی را در محور شمال غرب این شهر ترتیب دادند.

نیروهای یمنی که پیشروی گام به گام را برای رسیدن به مارب در دستور کار قرار دارند با پاکسازی مناطق اشغالی در حومه شمال غرب این شهر در تلاش هستند خود را به نقاط مهمی از جمله «عطران، الروضه و...» برسانند.

براساس اطلاعاتی که منابع میدانی حاضر در منطقه در اختیار گذاشته اند، نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله با پاکسازی مناطق آلوده به دنبال افزایش فشار بر عناصر مزدور سعودی و محاصره آنان در محور شمال غرب شهر مارب هستند.

در حال حاضر، درگیری ها با نیروهای ائتلاف سعودی در محور «العجوز، القاعد الاسفل، غرب تبه الخلفان، شرق السویداء، شرق العطیف» در حومه شمال غرب شهر مارب در جریان است و خسارت های سنگینی را هم متحمل شده اند.

ائتلاف سعودی فقط در یک بازه ۷۲ ساعته دهها تن از نیروهایش به همراه چند فرمانده میدانی را از دست داده است و نام «عمر عبدالله سلام» از فرماندهان نیروهای ویژه در منطقه ششم در لیست کشته شدگان دیده می شود.

آخرین خبرها از درگیری‌ها در قلب یمن/ جزئیات درگیری های سنگین در حومه شمال غرب شهر مارب + نقشه میدانی و عکس

«حسن احمد الجبری»، فرمانده گروه ویژه در منطقه هفتم، نجیب علی الکوکبانی از تیپ ۱۲۵، زیاده مبخوت، حمدعلی صالح الجمیلی، جبران علی احمد، محمد القطاع و ...» در جریان درگیری ها از پای درآمدند و به هلاکت رسیدند.

با پیشروی هایی که در روزهای گذشته به دست آمده فاصله رزمندگان یمنی از محور شمال غرب با شهر مارب به حدود ۱۱ کیلومتر کاهش یافته است؛ از سویی دیگر نیروهای یمنی از محور غربی با شهر مارب ۸ کیلومتر فاصله دارند.

در حال حاضر، درگیری ها با مزدوران سعودی در محور غربی مارب نسبت به حومه شمال غرب شهر با شدت کمتر در جریان است؛ مناطق «ایدات الراء، کوه العطیف، حمه الحمراء و ...» کانون درگیری ها در حومه غربی شهر مارب هستند.

دولت نجات ملی، ارتش و انصارالله که محور مقاومت در یمن محسوب می شوند در ماه های گذشته تلاش کردند شهر مارب را براساس توافق و بدون درگیری به کنترل دربیاورند و تا حد ممکن از انجام حملات گسترده اجتناب کنند اما با عهدشکنی طرف مقابل مواجه شده اند.

همین پیمان شکنی ها، محور مقاومت را به این نتیجه رساند که نیروهای کمکی و تازه نفس را از استان صنعاء به سمت شهر مارب اعزام کنند که حاوی پیام روشنی برای آمریکایی ها، سعودی ها و گروه های است که به دنبال خرید زمان هستند.

آخرین خبرها از درگیری‌ها در قلب یمن/ جزئیات درگیری های سنگین در حومه شمال غرب شهر مارب + نقشه میدانی و عکس

رزمندگان به طور کامل بر مارب، قلب یمن مشرف هستند و در بازه زمانی کوتاه می توانند این شهر را به کنترل دربیاورند و نباید فراموش کرد اگر فرصتی را در اختیار طرف مقابل قرار داده اند بیشتر برای دوری از درگیری هایی بوده که فقط خسارت بر جای می گذارد.

باید توجه داشت ابتکار عمل نیروهای یمنی برای جلوگیری از درگیری ها نقطه ضعفی برای سعودی ها و حامیانش شده چرا که نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله با توجه به اشرافی میدانی که به دست آورده اند مارب را همزمان به اهرم فشاری علیه ریاض در سایر جبهه ها تبدیل کرده اند.

به گزارش مشرق، در ماه های گذشته نیروهای یمنی بخش های مهم و وسیعی از مناطق اشغالی استان مارب را به کنترل درآورده اند و به پشت دروازه های شهر مارب رسیده اند و سعودی ها هم با خارج کردن بخشی از تجهیزات نظامی عملا شکست را در میدان نبرد پذیرفته اند.

ارسال نظرات