۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۶۹۰۵۱۹
امام جمعه شهرکرد:

افراد انقلابی و جهادی برای مدیریت‌های استانی انتخاب شوند

افراد انقلابی و جهادی برای مدیریت‌های استانی انتخاب شوند
چهارمحال و بختیاری ـ حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام گفت: باید مدیران انقلابی، جهادی و به‌دور از نگاه‌های جناحی و دسته‌بندی برای استان ها انتخاب شوند.

به گزارش خبرگزاری رسا در چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مرکز چهارمحال و بختیاری در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد تاکید کرد: اجازه نمی‌دهیم اربعین کم‌رنگ شود و با برپایی موکب‌هایی در نقاط مختلف، خدمات‌رسانی به عزاداران حسینی، راه‌اندازی کاروان‌های نمادین و برگزاری اجتماعات با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی ، می‌توان آیین های اربعین حسینی را پْررنگ کرد.

وی افزود: در دهه آخر ماه صفر برنامه‌های مطلوبی پیش‌بینی شده و از صبح اربعین به‌مدت ۱۰ روز مراسم حسینی با حضور میهمانان کشوری در جوار مصلای امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار می‌شود.

نکونام در ادامه با گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس و زنده بودن اربعین حسینی در دوران جنگ تحمیلی و پس از آن تصریح کرد: مردم و رزمندگان در زمان جنگ تحمیلی، با تکیه بر عقل و تقوا، با ایمان قوی، تبعیت از امام خمینی(ره)، استقبال از شهادت و پیشه کردن شجاعت، توانستند رستگار شوند و صدام و حکومت‌های مخالف جمهوری اسلامی ایران در جهان را زمین‌گیر کنند.

وی یادآور شد: امروز در حلقه‌های صالحین، باید انسان‌هایی تربیت شود که ایمان، خداباوری، معادباوری و قیامت‌باوری در آن‌ها متبلور باشد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با اشاره به آغاز فصل پاییز و بازگشایی مدارس اظهار داشت: محدودیت‌های مرتبط با شیوع ویروس کرونا در روند بازگشایی مدارس باعث کم شده اهمیت علم و دانش نشد.

وی گفت: نونهالان و شکوفه‌های حسینی با ورود به مدرسه باید عرصه‌های علمی را با شتاب سپری کنند و به مقوله علم و دانش توجه جدی داشته باشند.

نکونام تاکید کرد: در این راستا دولت‌مردان باید زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مرتبط با گسترش علم و دانش مانند دسترسی به فضای مجازی و اینترنت را فراهم کنند.

وی افزود: رسیدن علم و دانش به جایگاه واقعی نیازمند ترویج انسان‌محوری، قدرشناسی از دانش‌آموزان و معلمان و ادای حق مسؤولان است.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با اشاره به شنیده شدن برخی خبرها مبنی بر خروج این استان از ردیف استان‌های محروم یادآور شد: هر چند واژه محروم خوشایند استان نیست اما نمی‌توان واقعیت‌ها را با تعبیرهای مختلف عوض کرد.

وی گفت: علاوه بر انجام اقدامات فراوان در چهارمحال و بختیاری اما همچنان با استان‌های محروم و نیمه‌محروم فاصله داریم و وضعیت استان در حوزه راه‌های درون و برون استانی، اشتغال، اقتصاد، معیشت، درآمد، شاخص‌های روستایی، آب،‌ صنعت و کشاورزی هنوز نامطلوب است.

نکونام تاکید کرد: هنگامی می‌توان ادعای رفع محرومیت را داشت که فعالیت و امکانات در نقاط مختلف استان به‌صورت عادلانه انجام و توزیع شود.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در ادامه افزود: انتظار می‌رود هیات دولت روند و وضعیت تعیین تکلیف مدیریت‌های استانی را تسریع کند.

وی تصریح کرد: مدیران کنونی توجه داشته باشند که تا آخرین لحظه مسئولیت، باید پیگیری امور، کارها و وظایف خود باشند.

وی یادآور شد: البته منظور از تسریع در روند تعیین تکلیف مدیریت‌های استانی به‌معنای شتاب‌زدگی نیست و باید مدیران انقلابی، جهادی و به‌دور از نگاه‌های جناحی و دسته‌بندی انتخاب شوند.

نکونام اظهار داشت: تمامی فعالان استانی در چهارمحال و بختیاری نگاه جدی برای حمایت از مدیران منتخب از سوی هیات دولت را دارند./1400/د101/

ارسال نظرات