۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۶۹۰۵۲۶

جاسوسی پگاسوس از 5 مقام فرانسوی

جاسوسی پگاسوس از 5 مقام فرانسوی
منابع فرانسوی اعلام کردند که دولت این کشور در ادامه تحقیقاتش در زمینه جاسوس افزار ساخت رژیم صهیونیستی، رد پای آن را در تلفن های همراه حداقل ۵ مقام فعلی این کشور یافته است.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین، نشریه فرانسوی «مدیا پارت» به نقل از منابع خود گزارش داده است که تلفن های همراه دست کم پنج وزیر فعلی دولت فرانسه بین سال های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ به نرم افزار جاسوسی اسرائیلی «پگاسوس» آلوده شده است.

مطابق گزارش این نشریه، تحقیقات اخیر دولت فرانسه مشخص کرده است ردپا و اثر نرم افزار جاسوسی مذکور در تلفن های همراه این مقامات کشف شده است.

مدیاپارت همچنین در ادامه گزارش خود آورده است که علاوه بر پنج وزیر فعلی دولت «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه، تلفن حداقل یکی از اعضای تیم دیپلماتیک وی نیز حاوی آثار پگاسوس است.

نشریه مذکور فاش نکرد که کدام کشور از مقامات فرانسوی ذکر شده جاسوسی کرده است، اما قبلا روزنامه فرانسوی «لوموند» نوشته بود که سرویس اطلاعات کشور مراکش از این نرم افزار برای جاسوسی از رئیس جمهور فرانسه و کابینه اش استفاده می کند. «رباط» قاطعانه این گزارش را تکذیب کرده است.

گزارش فوق در حالی منتشر می شود که پیشتر نیز روزنامه «دای زِیت» آلمان در گزارشی اعلام کرد که اداره پلیس جنایی فدرال این کشور (BKA)، به طور مخفیانه به جاسوس افزار اسرائیلی پگاسوس دست یافته و از آن برای رصد مظنونین استفاده کرده است.

گفته می شود که این نهاد به رغم دغدغه های جدی وکلای خود مبنی بر سوء استفاده از این جاسوس افزار که نه تنها برای جمع آوری داده هایی چون ایمیل و شماره تماس های موجود در تلفن های همراه طراحی شده بلکه دسترسی به میکروفون و دوربین آنها را نیز میسر می کند؛ قراردادی را با شرکت صهیونیستی «ان اس او» امضا کرده است.

رسوایی پگاسوس در ماه میلادی جولای و پس از آن مطرح شد که یک سازمان رسانه ای غیردولتی فرانسوی به نام «داستان های ممنوعه» به همراه عفو بین الملل، اطلاعاتی را منتشر کردند که حاکی از توسل دهها کشور به این نرم افزار به عنوان یک ابزار جاسوسی نامشروع بود.

گفته می شود که حدود ۵۰ هزار شماره تلفن در معرض جاسوسی پگاسوس قرار داشته اند که صاحبان دو مورد از آنها از نزدیکان جمال خاشقجی روزنامه نگار مقتول سعودی هستند.

ارسال نظرات